Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har fått time i morgen for å sette inn (hormon)spiral for første gang. Det er snart 1 1/2 år siden jeg fødte, og nå begynner vi å bli lei av å bruke disse kondomene Men saken er den at jeg har begynt å grue meg for å sette den inn. Jeg grubler over så mange ting, så nå håper jeg at noen her kan fortelle meg litt mer. Hvordan er prosedyren når spiralen settes inn? Gjør det vondt? Hvor lenge etterpå gjør det i så fall vondt? Hvordan har det vært med blødninger etterpå? Både på kort og lang sikt tenker jeg da... Orker ikke å ha småblødninger de neste månedene, eller føle meg helt groggy et par uker etter at den er satt inn. Jeg har en jobb som det ikke funker at jeg er "syk" eller går med smerter. Og siden det er en forholdsvis dyr affære er det greit at jeg får bekreftet at det er dette jeg virkelig vil. Håper noen her kan svare meg på mine spørsmål.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg satte inn spiralen for 1 1/2 år siden, og har delte erfaringer med den.... Synes ikke det var vondt å sette den inn og hadde ikke noe ubehag i form av smerter i perioden etterpå. MEN, når det gjelder blødninger har vel jeg vært en av de uheldige som har blødd mye.....:-( Det første halve året hadde jeg omtrent kontinuerlig blødning, det neste halve året hadde jeg en og annen kort periode med opphold, men mest blødninger. Nå det siste halve året har det gradvis minket og jeg er nesten ved "normal" mensblødning, både i tid og mengde. Men nå som jeg har kommet så langt, så har jeg jo tross alt grei prevansjon i de neste 3 årene, så må vel være fornøyd med det.:-) Tror likevel ikke jeg hadde gjort det igjen om jeg hadde visst på forhånd at det skulle bli sånn.... Dette var vel kanskje ikke akkurat til GOD hjelp, men det er sånn jeg har opplevd det. Lykke til med valget.:-)
norddame Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har fått satt inn hormonspiralen 2 ganger, og det funket fint for meg. Blødde litt i begynnelsen, og så fikk jeg en sjelden gang mens. Og merke ikke mye til at han satte den inn heller, gikk veldig greit. Går nok bra. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Satte inn for 7 mnd siden. Syntes heller ikke det var vondt å sette inn, bare litt ubehagelig da det tok litt tid. Var litt trang ettersom jeg tok ks. Jeg blødde vel i 3mnd ca, så der var nære på jeg gikk å tok den ut. Men nå er det helt greit. Har regelmessig mens og blør mye mindre og har ikke vondt( noe jeg hadde masse av før) Og ellers er det veldig godt å tenke på at man slipper å tenke på prevansjon i de neste fem åra. Lykke til.
*Ulrikke* Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har bare hatt den i 2 mnd til nå, men er veldig fornøyd hittil! Blødde i tre uker etter at den var satt inn, og hadde mens-smerter det første døgnet. Etter det har jeg verken blødd eller hatt smerter av noe slag. Det gjorde ikke vondt å sette den inn, jeg tok celleprøve i samme slengen, og det var mye mer ubehagelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå