metteflette Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Det evige spørsmålet.... Jeg har termin om ca 8 uker, bør jeg pakke bagen? Kom med deres innspill:) Gjerne tips fra dere som nettopp har født også. Dette står på listen foreløpig: Libresse nattbind en god myk og vid bukse ammebh+ ull innlegg Klær til baby
Anette og Miss Sofie Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 tror dette kommer veldig ann på, for noen bare kaster i noe mens de er på vei ut av døra nærmest:) kommer nok mest ann på når det er riktig for deg, ikke for resten av verden tenker jeg. Jeg hadde vært super stressa om jeg hadde hatt 3 dager til termin og ikke hadde pakka noe. så jeg skal nok fikse det før, det skader jo ikke å være tidlig ute synes liksom det er litt betryggende:) har pakka til babyen da hihi. reiste sørover i går og skal være her i to uker og livregg for at den skal komme mens jeg er her og samboeren min sitter i trondheim så da har jeg pakka sånn at han kan ta med den når han springer ut døra for å hive seg på ett fly:) men jeg er jo bare 32 uker så hun blir nok der ennå en god stund til (håper jeg). men gjør det som føles best i ditt hode, for det som er riktig for andre trenger ikke være riktig for deg. Jeg skal foresten ta med batery (energidrikk) gått å lengta etter det lenge nå hehe og lypsyl har jeg lest er lurt, tørrluft. masse truser i fall man blør igjennom mp3 spiller skal jeg ha med (mamma lå i 38 timer med meg og mor som datter så jeg får nok god tid.. )
Hanne31 Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har 15 dager igjen og har tenkt å pakke bagen i morgen (eller i dag siden klokka er over 12). Har jo ikke noe å si om man pakker den litt tidlig, men noe skal kanskje brukes og må legges nedi like før man drar. Tar med behagelige klær til meg selv, toalettsaker, klær til babyen, fotoapparat og videokamera, amme-bh m/innlegg, bind, slipperser, mobil, helsekortet og kanskje en myk dorull (noen som har anbefalt det pga at det de har på sykehuset er hardt). Flere som har kommet med tips om en munkejakke og singlet slik at man slipper å brette seg ut når man skal amme. Må man ha med nattkjole/pyjamas selv eller får man dette på føden?
Miss RM Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Har ikke født enda selv, men fikk et tips om å ta med flere gode bukser, tilfelle ulykke...
Fløffy Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 16 dager igjen til termin og alt jeg har pakket er nettingtruser og smokk!!
Bea har snart 4 barn? Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Hanne:En får nattskjorter/sykehusskjorter på sykehuset Eg har stort sett pakka bagen rett før eg trenger den uten at eg har vist at det var rett før.... sånn som med første pakka eg den en torsdag ho kom søndag, 19 daga før tul, dei to andre kom nermere TUL men bare dager etter at eg har pakka bagen........... Satser på å gjøre det no snart.... må huske lade ting til video og foto kamra.........................
Jorunn79 m/ jente i magen Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Det viktigste er kamera!!! Resten kan hentes senere.... har dessuten fått tips om å anskaffe slippers som kan brukes i dusjen. Både bind, bleier, nattskjorter osv får en på sykehuset. Fikk også beskjed om å ta med en del sokker (for en svetter visst en del) og litt klær til pappaen - en fødsel kan ta tid. Du bør også pakke hårtørker (for tørking av "ting" etter fødsel). Ellers er det ikke mye som ikke kan skaffes etterpå eller under oppholdet på sykehuset....
*Lenn* :-)) Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Vi bor 5 minutter i fra og det aller aller viktigste for meg er kamera!! Og ikke minst at det er fulloppladet... (kom plutselig på at det ville vært dumt å tatt med et kamera som det lyste "battery low" på når lillegutt skulle knipses) Så er mobiltelefon med fullt kontantkort viktig. Ellers pakker jeg gode bukser, amme-bh med ullinnlegg, noen truser hjemmefra, noen bomullsgensere, strømper, strikkejakke, ullsokker, crocs, toalettsaker med tannbørste og noe å skrive på og med. Hvis jeg glemmer noe, ordner sambo det Jeg har bagen halvveis klar nå, har 2 uker til termin.
Ioren Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har termin til uka (neste fredag) og har begynt å finne fram,men ikke pakka enda... Har foreløbig lagt fram; * Nattbind * 2 stk kosebukser (men jeg bruker den ene sånn av og til fram til jeg skal dra) * 2 gensere og 3 singletter med "god" åpning foran (altså sånn "omslags" åpning, sånn at det er lett å amme fra dem) * Amme BH - må huske å kjøpe ullinnlegg. * Batterier til fotoapparatet - pluss at jeg vet hvor kameraet er =P Klær til babyen tenkte jeg pappan skulle få æren av å finne fram når vi vet hvor stor ungen er Hvis han skal bruke noe annet enn sykehusklær på sykehuset da. Han skal bruke settet jeg brukte på vei hjem fra sykehuset, så det er evt. klær som skal brukes på barsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå