Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har håpet på at Hilary skulle kunne stille til valg i maange år nå, så hun er min favoritt. Hun kan håndtere de gamle maktgubbene i DC på rett vis uten å bli parkert av dem, har god erfaring fra tiden som 'First Lady' og to perioder i Senatet, har Bill i ryggen, vil kjempe for at alle skal få gratis helsetilbud OG hun er kvinne. Barack er også en god kandidat på veldig mange måter, men jeg har liksom lovet meg bort til Hilary, så jeg satser på henne. Hvorfor skrev du fornavnet til Hilary og etternavnet til Obama? Interessant... AntiP.
Ikkelektuell Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har begrenset med kunnskap om emnet, men sier Hilary. Litt fordi det bare hadde vært interessant å se en kvinne som USAs president. Og så har AntiP et poeng når hun nevner den tidligere førstedamens erfaring i politikken - den er ikke til å kimse av.
~Roskva~ Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Ååå, det er vanskelig, det der... Hilary Clinton står etter min mening for en bedre internasjonal politikk, mens Barack Obama står for en bedre nasjonal politikk. Og det vil uansett være et stort skritt fremover i amerikansk politikk om de får den første kvinnelige eller den første ikke-hvite presidenten. Jeg er dessverre redd for at det ikke blir noen av dem. De er jo begge demokrater - og skal kjempe om plassen som demokratenes presidentkandidat med hverandre og en hel haug andre. Og så skal jo den som vinner nominasjonen konkurrere med republikanernes kandidat. Enn om Al Gore bestemmer seg for å fremme sitt kanditatur? Der har du en hvit, middelaldrende mann som kan komme til å vippe både Clinton og Obama av lasset.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg håper på Hilary som president og Barack som visepresident. Det eneste problemet med den sammensetningen er at veldig mange amerikanere fremdeles har problemer med hvite kvinner i selskap med svarte menn. Det virker helt sinnsykt, men dette henger vissnok igjen,- spesielt i sørstatene. Roskva har et godt poeng med tanke på at det uansett vil være et gigantisk skritt fremover om en av disse kandidatene skulle bli valgt. Men jeg tror bestemt at en av disse i hvertfall vil bli demokratenes presidentkandidat. Jeg tviler sterkt på at Al Gore kan komme tilbake og vinne. Siden han er en hvit, middelaldrende mann så er han selvsagt lagt mer spiselig for folk flest enn Barack og Hilary, men jeg tviler på at miljøplattformen hadde holdt til en nominasjon engang. Dessuten trenger demokratene en veldig sterk og tydelig kandidat etter Kerry, og Al Gore er ikke tøff nok, tror jeg. Jeg håper intenst at det blir en demokrat denne gang, hvis ikke kommer USA til å slite lenge. Det er trist nok slik det er nå. AntiP.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 HEIA BILL CLINTON!!! Med Monica Lewinsky som førstedame!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå