Gå til innhold

8 mnd - mose mat/frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg moser fortsatt frukt til gutten min på 8,5 mnd, gir brød i smuleform og middag beregnet til 8 mnd. Men i bhg spurte de om han kanskje ville ha en drue, de serverte han kjøttboller og pasta (ikke krakket/moset) og serverte banan i biter. Jeg var der, og takket nei til drue, og ba om en gaffel for å mose maten. De så litt rart på meg... Gir dere store biter til barn på 8-9 mnd? og går det greit? Jeg er så redd for at han skal kveles, men jeg er kanskje for hysterisk?? (Og ja, jeg vet han er ung til å begynne i bhg, men har nok dårlig samvittighet fra før, så trenger ikke kommentarer på det...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hel drue?

Står i det hefte vi fikk fra hs at man bør finmose det til de er 9 mnd. Så synes ikke du er hysterisk. Min mor var barnevakt for min jente på over 10 mnd. jeg ba hun gi banan i biter - hun nektet å gi noe annet enn most:)

sikkert ikke noe kjekt å ha babyen i bhg så tidlig, dette er ikke kommentarer for å være negativ men fordi jeg er nyskjerrig: går det bra med han der? Trives han? Takler du det? Kvir meg litt allerede til å la min jente begynne når hun er 13 mnd, så må liksom spørre alle om det faktisk går fint.

Skrevet

Vi er bare akkurat begynt så det er litt vanskelig å si. Men han sovnet greit, og når han var våken var han veldig interessert i alle de nye lekene og de andre barna. Kravlet rundt og gråt ikke. Så ut som han koste seg. Er nok værst for meg ja, er ikke vant til å la andre passe han... Får se etterhvert hvordan det går!!

Skrevet

mi jenta har fått brød i biter siden hun var 8mnd, og hun spiser frukt i biter, bare av og til most, kommer an på hva slags frukt. brød greier barna helt fint å smuldre i munnen, verre med bolle o.l. som blir deigete i munnen, det får ikke min jente i alle fall.

enig med middag, den synes jeg bør krakkes, ellers kan de sette bitene i halsen, men kommer kanskje an på antall tenner? min har bare to..

Skrevet

Lykke til iallefall:)

Er glad jeg kan være hjemme med jenten min litt lenger. Men de klarer seg nok helt fint - og som du skrev - er nok værst for deg. Når du merker at de bryr seg om han og han er fornøyd så blir du nok vant til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...