Gå til innhold

Hvor fort kan man "merke" at man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt uregelmessig syklus (alt fra 30-36 dager).

I 2-3 dager har jeg hatt riving i underlivet på en måte, og tenkte kanskje det er eggløsning. Men tok en eggløsningstest og den var negativ. Jeg prøver ikke på å bli gravid, men er uten prevensjon akkurat nå av ulike grunner.

Hadde mensen 21. september sist. Hadde sex sist for 5-6 dager siden.. Kan jeg være gravid nå da??

Jeg tisser oftere og, men vet ikke om det er tilfeldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man går ut fra en "normal" syklus på 28 dager, så vil EL være 14 dager før mens. I ditt tilfelle, hvis du hadde mensen 21. og så legger til 14 dager (som blir 14 dager før neste mens), så er EL den 5. oktober. Det er fem dager siden, så ja, du kan være gravid da. Men, utfra det du sier om uregelmessig mens, så er det veldig usikkert det hele...

Uansett er det så tidlig, så det er umulig å si, jeg kjente ingenting så tidlig, men mulig andre har gjort det. Det er så individuelt alt dette. Det eneste du kan gjøre er å leve som om du er gravid (ikke drikk, røyk, ta folat og spis sunt), så får du leve i spenningen så lenge. Krysser fingrene :-)

Skrevet

Omtrent øyeblikkelig. Jeg trodde jeg var en måned lenger enn jeg faktisk var, for jeg trodde ikke det var mulig å få symptomer så snart.

Skrevet

Legger til at dette var nr 2, med førstemann kjente jeg det ikke så fort.

Skrevet

Ja dette blir jo evt min 3 graviditet da.. Men husker ikke hvordan det var de andre gangene, så derfor lurer jeg. =)

Skrevet

Du kan være gravid, ja!

Og jeg ble kvalm allerede 2 dager etter jeg ble gravid faktisk.. Var med kjæresten på torsdagen, skulle ut på fest på lørdagen - og da klarte jeg ikke få i meg noe alkohol i det hele tatt, det smakte så pyton. :/ jeg var på den tida ute og drakk hver helg ca, men etter den torsdagen klarte jeg ikke få i meg noe som helst.. skjønte ikke at jeg var gravid før i uke 6 da :P hehe, selv om jeg ikke klarte å få i meg noe av den vanlige maten og var veeeeldig kvalm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...