Gå til innhold

Hvor gammel er du og gikk du i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som de fleste her mener det var like vanlig å ha barna i barehage for 20 år siden som det er nå. Men det er jo opplagt feil!!! Er sikkert 10 ganger flere barnehager nå enn det var for 20 år siden.

Så hvor gammel er du og gikk du i barnehage? Kan og gjerne legge til viss du hadde dagmamma eller praktikan eller om du bare var hjemme.

Jeg er 27 år.

Hadde praktikant fra 1 års alderen til 4 års alderen.

Fra 4 årsalderen gikk jeg i barnehage til jeg begynte på skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 år, gikk i barnehage fra jeg var 2 år, var hos bestemor og bestefar fra jeg var 3 mnd..

Skrevet

Jeg gikk i bhg 2 dager i uka de to siste årene før jeg begynte i bhg. Men jeg var mye alene da jeg var liten faktisk. Min mor har jobbet (gård) tilsvarende fulltid siden jeg var 1 år. Men i og med at hun jobbet hjemme var det jo fordelt utover dagen, men pauser innimellom. Skulle gjerne ha vært i bhg MYE mer for å si det slik. Var ingen andre i nærheten som vi kunne leke så mye med.

Skrevet

Jeg er 24 år, og gikk ikke i barnehage. Mamma var hjemmeværende til skolealder.

Skrevet

Jeg er 39 og oppvokst på bygda. Der fantes det ikke barnehage før jeg var ferdig med ungdomsskolen... Så jeg gikk ikke i barnehage, hadde heller ikke praktikant eller noe sånt, hadde mor og far og bestefar hjemme hver eneste dag, jeg. Oppvokst på gård, og var med på "alt" fra jeg var ganske så lita.

Skrevet

Eg e 27 år, og gikk 1 år i bhg(året før skole).

Var bare hjemme før det...

Skrevet

Jeg er 38 og var bare hjemme. Husker at det ble opprettet barnehage i bygda jeg vokste opp sånn rundt den tida jeg gikk på ungdomsskolen, altså for ca 25 år siden.

Skrevet

Jeg er 29 og hadde enten mamma hjemme (arbeidsledig, ikke hjemmeværende) eller dagmamma. Aldri gått i bhg.

Skrevet

Jeg gikk i barnehage fra jeg var 4 til jeg på begynte på skolen (6 år). Jeg er 27.

Skrevet

Jeg er 38 år. Mamma var hjemme med meg og broren min (3 år yngre) til han begynte på skolen.

Vi gikk i 6-årsklubb, men ikke barnehage. Tror det var mer vanlig med barnepark på den tiden (begynnelsen av 70-tallet) som kanskje var åpen noen få timer på dagen - 10 til 14 f.eks.

Skrevet

Jeg er 30 og var hjemme med mamma til jeg begynte på skolen.

Synes det er et supert minne nå, men skulle ønske jag hadde gått litt i barnehage også.

Skrevet

Blir 27 om 8 dager, gikk aldri i barnehage

Skrevet

Men må legge til at bhg var kun åpen mandag-onsdag-fredag da... Og det var den lenge etter at eg begynte på skolen...

Skrevet

Jeg er 35 år og gikk i barnehage. For å begynne der måtte man ha fylt 3 år og sluttet med bleier... Tidene forandrer seg.

Skrevet

Nei, det var jo ikke like vanlig å ha barna i barnehage da som nå!! Det har jo "tatt av" siden den gang!

Selv var jeg hjemme til jeg begynte på førskolen (6 år), mamma var hjemmeværende i den tiden hun hadde små barn (meg og lillebror). Vi hadde flere barn å leke med i byggefeltet, og jeg ELSKET de første årene i livet mitt <3 Husker vi spratt opp tidlig om morgenen for å komme fortest mulig ut til alle nabo-barna! En herlig tid =) Jeg er 24.

Skrevet

Jeg er 27,og jeg begynte i barnehagen når jeg var 3 år.Jeg begynte der da lillebroren min kom,sånn at mamma fikk avlastning.Jeg gikk på halvdag.Min bror fikk ikke plass..Jeg gikk til jeg var 5 år,da ville jeg ikke mer.

Skrevet

31 år

Aldri gått i barnehage

Aldri vært hos dagmamma

Men har vært passet av både kalver, hest og hund mens mamma og pappa stelte dyrene. Hadde egen liten binge i fjøset som jeg satt i da jeg var for lita til å "hjelpe" til med fjøsstellet :)

Skrevet

Jeg er 22 år, og begynte i barnehagen året før jeg begynte på skolen.

Dagmammaen min før jeg begynte i barnehagen var min bestemor, og var "naboen" til barnehagen. Hver eneste dag stod jeg uttafor porten der å ønsket at jeg også kunne leke sammen med alle de barna der inne. Begynte så sent fordi jeg rett å slett ikke fikk plass i barnehage før da.

Skrevet

er 21:) har aldrig gått i barnehage men gikk på førskole da den gangen det fantes:)

pappa jobbet på dagen og mamma på kvelden

Skrevet

Å, så godt å se det er flere av "oss", trompetisten! Jeg hadde også egen binge i fjøset... Sikkert greit for foreldrene våre å vite at vi var trygge der, og ikke gikk mellom beina på kyr og viltre kalver. :-)

Da jeg ble litt større, så fikk jeg lære å håndmelke, og da ble det min faste oppgave å melke i koppen til pus. Da satt pus pent og pyntelig en halvmeter unna og bare ventet... Gode minner! :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

22 og gikk i bhg fra jeg var 2 trooooor jeg...

Skrevet

Jeg er 30 gikk ikke i barnehage.

men gikk på førskolen 3 skole timer på skolen hver dag et år før jeg begynte i første klasse

Skrevet

Jeg er 34.

Gikk i barnehage fra jeg var 3 år.

Hver dag, men bare 8-12. Fikk innspill og lek fra andre barn samt at mamma var der for oss, uten noen som helst stress i hverdagen.

Skrevet

Jeg er 26 år, gikk i barnehage fulltid fra jeg var 2-3 da mamma gikk på skole. Etter det fikk jeg søsken og mamma var hjemme fram til jeg var begynt på skolen iallefall, husker ikke akkurat når hun begynte å jobbe litt deltid.

Var alikevel i barnehagen 2 dager i uken for å få være sammen med andre barn fra jeg var 4 til jeg startet på forskolen da jeg var 6 (også to dager i uken).

Nesten alle rundt oss var hjemmeværende, bodde i nyetablert byggefelt og var drøssevis med unger å leke med hele dagen. Flere av oss var likevel i korttidsbarnehage (den samme) to dager i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...