Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Har kjøpt vaskbar madrass på ikea idag, overmadrass og tisselaken. Men lurte på hvordan dere rer på senga, har dere tisselaken under eller over overmadrassen i tilfelle? Blir det klamt med tisselakenet rett under lakenet? Tenkte egentlig å ha tisselakenet mellom overmadrassen og madrassen, men da må jeg kanskje vaske overmadrassen ganske ofte?
Smånetta 14.mai Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har aldri brukt tisselaken. Jeg tror det blir klamt... Men han har heller aldri hatt noe særlig uhell. En gang gikk det litt ut over madrassen og da vasket jeg den med varmt vann og satt den til tørk i sola. Aner ikke om det blir klamt, men jeg er litt sånn hippie-anti-plastikk jeg, da.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Hvorfor må du ha tisselaken? Er det bare i tilfelle babyen tisse utenfor bleien? Æ skal ikkje ha det no, og brukte ikkje det på første heller.....ho tissa aldri utfor bleien, da men.... Tisselaken e utrolig klamt å sove på, bare prøv sjøl....
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Må ikke, men kjøpte det for sikkerhetsskyld. Tenkte litt på gulp og sånt jeg, men er førstegangs så har ikke så mye peil. Hehe. Har tenkt på at det kanskje blir ganske klamt å sove på, derfor jeg spør.
ruffen Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Skal det være vits i tisselakenet, må det vel være rett under lakenet. Vi brukte lammeskinnsfell fra Nøstebarn. Den er selvrensende, men kan selvsagt vaskes. Det var uansett veldig sjelden han tisset utenfor/gjennom bleia. I vogga på stua hadde vi tisselaken under lakenet. Merka aldri at han ble klam.
Smånetta 14.mai Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Gulp kan du jo vaske av lakenet. Hvis baby gulper mye kan du ha et stikklaken eller en tøybleie under hodet. De fleste babyer gulper vel helst rett etter de har spist og ikke så mye hvis de er rapet. Det burde gå greit. Ikke så lett å vite første gang. Husker jeg lurte selv.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 jeg skal ha det sånn: Madrass - tisselaken - overmadrass - teddyteppe - laken.. Fikk tisselakenet av ei vennine, og like greit å legge det på som å la det være..
snikers Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Det virker fornuftig av deg og ville beskytte madrassen.Du kan jo legge en sånn bomulls bleie oppå tisselakenet før du tar lakenet på.Lite sannsynelig at det blir klamt da.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, da beskytter man jo hvertfall den tykke madrassen. Kom på at det går an å klippe opp tisselakenet og legge det bare under hodet også, i tilfelle det skulle komme litt gulp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå