Gå til innhold

Kvalme og hodepine-anfall: noen med erfaringer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg hatt sterk hodepine litt til og fra. I dag morges ble jeg også akutt kvalm, og kaldsvettet voldsomt...men det roet seg heldigvis etter en stund. Senere på dagen i dag når jeg satt helt i ro, rett opp-og-ned, holdt jeg plutselig på å svime av. Begynte å prikke i hodet (sånn "nummenhets-følelse"), akutt kvalme igjen, og lydene ble lissom fjerne (som pakket inn i bomull). Heldigvis gikk det over av seg selv da jeg bøyde hodet litt. Resten av dagen i dag har jeg hatt en del menslignende smerter i magen;har ikke hatt det tidligere i svangerskapet. Hadde det ikke vært for at baby sparker livlig hadde jeg nok vært litt stresset, men det skal ikke stå på liv, heldigvis - for baby romsterer voldsomt :) Men hva kan dette komme av..? Noen som har opplevd lignende? Er i uke 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det AKKURAT sånn de siste dagene..!!! skal på kontroll imorgen heldigvis-...og hadde det ikke vært for at bebis også sparker en del-hadde jeg vært overbekymra!!!kan desverre ikke hjelpe med hva det kan være...mange som har sagt til meg at nå er det sikkert noe på gang...?!er i uke 38-39..men tror ikke det...hadde det ihvertfall ikke slik før forrige fødsel...-håper ikke det heller-for jeg har 0 krefter...blir godt å få skjekket at alt er som det skal imorgen ihvertfall...hadde det vært en stund til neste kontroll ville jeg nok tatt kontakt tideligere!

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg skal stikke en liten tur innom legen i morgen tidlig jeg og, bare for en liten urinprøve og måling av blodtrykk ihvertfall. Greit å være på den sikre siden. Du får ha lykke til på kontroll - håper de kan gi deg svar :)

Skrevet

dette minner da ufyselig mye om mine migrene anfall:/

Skrevet

Jeg var på ekstrakontroll pga det samme i går faktisk, eller pga hodepine da (konstant i fem dager,- seks i dag!! ..). Jeg fikk beskjed om at det er spenninger i kroppen som gjør det til. Kvalmen har kommet i dag, så jeg regner med at jeg brygger på noe. Men det kan være lurt å ta en tur til legen om man har det sånn. Psyken spiller gjerne kroppen et puss mens man er gravid.

Skrevet

Tenkte bare legge ut en liten oppdatering; nå har jeg vært hos lege, og han tok urin- og blodprøve,men de viste ingen ting. Kjente meg ganske bra når jeg var hos legen, og tenkte pytt sann, at det sikkert var over og forbi, men nå sitter jeg her med bang-bang-hodepine igjen. Blæh! Men baby sparker, og prøvene var fine, så jeg får satse på at jeg kanskje bare brygger på eit kvart. Men hvordan gikk det med deg?

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen når de bekriver at du blir svimmel og kvalm. Sånn har jeg det ogå, men uten voldsom hodepine. Har migrene til vanlig, og vet at dette ikke noe lignende. Og det kan komme rett etter jeg har spist, så det er ikke lavt blodsukker heller..

Jeg blir bare skikkelig uvel og kjempesvimmel! Om jeg er på butikken eller sitter hjemme i sofaen, det kommer helt plutselig. Og det er ikke noe greit! Lurer litt på dette selv, men her er vesla også veldig ivrig, så alt er bra der inne. Skal på kontroll til uka, får spørre da.

Mye rart som skjer med kroppen for tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...