Gå til innhold

7 mnd og våkner flere ganger om natta..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer da, men hadde vært deilig å slutte med det etterhvert....

Kan noen fortelle hvordan de har gjort det?? Nattavvenningen...

Snuppa her får grøt til frokost og kvelds,middag, og frukt/yoghurt til lunsj, så hun får masse mat som burde holde henne vekk fra nattmaten.

At pappan tar natta er egentlig ikke et alternativ, siden han har epilepsi, og må sove fullstendige netter... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg,men har slitt selv med dette i nå 2 mnd. Så vi har vært på en time hos ei dame som kan mye fint med hendene sine. Håper at det kan hjelpe etter hvert.

Skrevet

Hæh? Hva er dette for noe alternativgreier? Spennende!! Har faktisk vært inne på noe sånt jeg også, for jeg er ikke noe glad i det her med "de må jo bare skrike noen ganger før de skjønner det"-greiene...

Hvis en dame kan hjelpe til med det, kan hun kanskje få henne til å sovne av seg selv også?! *håpe* ;)

Skrevet

gutten min våkner hver andre-tredje time i perioder, skal ha puppen....

jeg lurer litt på om han kun er tørst, så jeg skal prøve ei flaske med vann som han kan ha i senga...

Skrevet

Jeg prøvde med vann istad, det var IKKE populært...

Skrevet

Gutten min på 7 mnd våkner også hele natta, ca hver annen - tredje time, og det er bare puppen som hjelper. Jeg er trøtt nå. Hjeeelp.

Skrevet

Egentlig godt å høre det er flere...:-)

Høres ofte ut som om alle sover hele natta men ikke min. Beg å hjelpe litt her men skal ha sine to måltider. Og våkner og surver/smågråter litt men kan nå finne roen igjen på egenhånd. Jeg våkner jo uansett bare det grynter fra senga hennes. Føles innimellom som om jeg har hatt mange nattevakter på rad...

Nattesøvn hvor er du..

Skrevet

jenta mi sover hele natten.legger seg i halv 8 8 tiden å søv til mårgenen.men det har ikke altid hvert sånn.var oppe å ammet hver tredje time når hun va lita, men begynnte å sove hele natta når ho var ca 4 mnd.men så begynnte ho å våkne et par ganger på natta når hun var 7 mnd.hun er 8 mnd no. jenta di er 7 mnd nå og trenger ikke nattammingen så når hun våkner om natta så ikke gi henne mat og ikke ta henne opp.hørest heilt forferdelig ut! men det er fordi hun skal lære seg forskjellen på natt og dag.gjør noe som du vet hun blir rolig av.feks stryk henne i håret eller noe.men ikke styr for mye.til slutt vil hun skjønne det.var helsesøstra som ga meg tipset og etter et par ganger skjønte hun det:)men så klart at hyl skrik ho så må du jo ta henne opp.jenta mi søv 10-11 timer.er mitt råd hvertfall:)håper du finner ut av det!:)lykke til!!:)

Skrevet

Jeg har latt Nikolai styre dette selv. Da han var 7mnd spiste han hver time enkelte netter;) Men det går seg til... Nå har han avvent seg selv, 11mnd. gammel.

Skrevet

Ja, skulle gjerne hatt svar på det. Og jeg har bare noen timer igjen på Småtroll 0-1...

Skrevet

Litt oppdatering fra min side:

I natt tenkte jeg først å bare la henne grine, uten å gå inn. Men etter 10-15 min klarte jeg ikke mer, og tok med en flaske vann. Prøvde først å gi henne den mens hun lå i senga, men det funket ikke! Da ble hun bare illsint! Så tok henne opp. Hun trodde hun skulle få pupp, men jeg fortsatte å prøve gi vannet. Tilslutt ga hun seg, og tok noen slurker. Hun vridde seg litt unna, skrek og drakk litt mer. Sånn holdt hun på noen ganger, helt til hun til slutt ikke ville ha noe mer å drikke. Da bare skrek hun. Så jeg la henne ned i senga (mens hun skrek), lukket døra og gikk og la meg. Noen sekunder etter at jeg hadde lagt meg nedpå, ga griningen seg. :)

Hun våknet fremdeles et par-3-4 ganger i løpet av natta, men jeg ga ikke pupp, bare vann. Hver gang var det det samme; litt vann, mye skriking! Når hun ga tegn for at hun ikke ville ha mer vann, men bare skrek,la jeg henne ned i senga. Som første gangen, skrek hun når jeg gjorde det. Men roet seg forholdsvis fort.

Føler jeg er inne ¨på en riktig sti her, men syns det er litt vanskelig å tenke ut progresjon på hvordan jeg skal gjøre det videre... Kan noen komme med litt innspill?

Tenkte jeg skulle se det an noen netter først, og håpe på at hun ikke gidder å våkne siden det bare er vann hun får. Evt. å gi henne mye vann før hun skal sove for å håpe på at hun ikke blir så tørst om natta (om det er grunnen til at hun våkner da).

Skrevet

Hei smellycat.

Min 5 mnd gamle gutt skal også ha mat på natten, og ofte opplever jeg at han våkner bare et par timer etter han sist fikk mat. Jeg har en følelse av at han tror han er sulten, men nå gir jeg han bare sutten og så snur han hodet sitt og sovner igjen. Han våkner også av mareritt, og da legger jeg bare en hånd på brystet hans til han roer seg.... Kan jo være at det bare er nærheten hun vil ha?? Er ingen ekspert på dette selv, men ei venninne av meg fortalte at hun bare ga sutten for å avvenne guttungen med melk på natten...hun sa det var 3 netter med mye skriking og lite søvn, men at det nå var blitt så mye bedre.

Skrevet

Hun tar ikke sutt, bare tommelen sin.. Og hun vil ikke ta tommelen om jeg prøver å dytte den til, vil bare ha den om hun finner den selv :(

Men nå begynner hun jo å bli såpass stor at hun liksom skal sove hele natta gjennom. Vil liksom prøve å lage det til sånn at hun kan det. Vi blir slitne av det begge to :(

Mulig det er nærheten, men vi koser maaaasse i løpet av dagen, så trodde nå det skulle være nok da men....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...