Gå til innhold

Jobb i Oslo - vanskelig å finne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som bor i Oslo? Jobber dere i så tilfelle? Hvis dere sliter med å finne jobb, er det pga. at dere søker veldig spesifikke stillinger, mangler erfaring, eller er det bare generelt vanskelig å få jobb? Jeg vurderer å flytte dit, og inbiller meg at det ikke er alt for vanskelig å finne jobb der om man ikke er for kresen, men ble plutselig litt i tvil. Kjedelig å flytte og finne ut at det ikke noe bedre der enn her jeg bor nå (liten by på østlandet). Ser jo masse kontorjobber på Finn.no ol., men kanskje det likevel ikke bare er å "velge og vrake" slik enkelte påstår (har en god del erfaring, men fra litt forskjellig, har m.a.o. ingen spisskompetanse å vifte med). Jeg har ikke høye lønnskrav utover å klare de daglige utgiftene for meg og snuppis, dvs. at jeg må ha rundt 250-300000 i året, er dette helt urealistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg føler ikkje at det er så vanskeleg å få jobb i Oslo. Har fått ein del tilbud der, men har forløig måtte si nei. Og lønna ser jo ut til å vere grei der, men så koster jo det ein del å bu der også. Men man kan jo ikkje velge og vrake i alle jobber om man ikkje har noko relevant utdanning el. praksis innenfor det man søker på. Vil eg tru ihvertfall.

Skrevet

jeg har ikke noe utdannelse og har fått noen jobbtilbud uten og i det hele tatt søke. så det burde ikke være så vanskelig. men jeg ser ikke etter jobb, typisk :P

men lønn vet jeg ikke så mye om. men om du skal ha 5 ukers ferie og tjene 250 000 uten feriepenger,med en 37,5 timers arbeidsuke så må du ha 142 i timen.

det høres ikke urealistisk ut. mc donals gir 120 uten tillegg liksom

Skrevet

Jeg har jo jobbet der tidligere, og da var det ikke noe problem, men har på følelsen at man ikke er like attraktiv som alenemor. Jeg tenkte å gå gjennom vikarbyrå i første omgang, få testet ut litt hva jeg har lyst til å holde på med.

Nuvel, første bøyg er uansett barnehageplass, får vel prøve å finne et sted å bo på Alna, er det andre bydeler med ok dekning?

Skrevet

No veit ikkje eg kva bydel som har best barnehagedekning, men eg søkte i vår, til tross for at eg ikkje budde i det fylket. Eg fekk plass i bydel Stovner, Nordstrand og Frogner (eit par til, men husker ikkje kva bydeler det var). Blei eigentleg veldig overrasket over at eg fekk tilbud om plass siden eg ikkje hadde bustedadresse der. Eg opplyste kun i søknaden om at eg hadde fått jobb der, men var avhengig av barnehageplass før eg kunne ta jobben. Dessverre så måtte eg takke nei, men håper på betre hell til våren igjen.

Lykke til forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...