Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Flere som kun sender inn søknadskjema til arbeidsgiver, så ordner de det videre med NAV?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Visste ikke at det var en mulighet en gang jeg.. trodde det var jeg som måtte sende søknad direkte til nav, det skjemaet de har der er ihvertfall beregnet på foreldrene å fylle ut...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Nei. Det må du ordne selv. Arbeidsgiveren din sender kun inn lønnsopplysninger.
2 søte små:-) Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 I mitt tilfelle har jeg sendt inn permisjon/ferieinformasjon for meg og samboer til arbeidsgiver- og de skulle sende inn skjema for meg, det var vanlig praksis fikk jeg høre. Det er nok litt ulik praksis rundt omkring:-)
nattensDronning Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 for seks år siden måtte jeg sende inn til både arbeidsgiver og NAV. Nå er det kun NAV som skal ha skjema, de sender videre til arbeidsgiver og innhenter info der
Mamma'n til 2 Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Sjekk med HR på din jobb om hva som er standard hos dere. Har de ingen løsning, så ordner du med NAV selv. Far må også ta kontakt med HR for å sjekke opp rundt velferdspemisjon etter fødselen. Loven sier at far har rett til 1 ukes ulønnet, men mange bedrifter praktiserer lønnet permisjon. Min samboer får t.o.m. 2 uker lønnet siden det er andre barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå