Gå til innhold

Samboer fikk ikke fri i morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er syk...De kunne ikke finne noen til å jobbe for han..Er ikke det en smule spesielt? Kan jo ikke noe for at mini er syk heller da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har da rett på fri ved barns sykdom som alle andre og kan vel bare ta fri i det antall dager han har rett på (10 i året?).

Skrevet

Ja det er det jeg mener også..Herre blir litt oppgitt

Skrevet

Man har krav på fri ved barns sykdom. Altså, en av dere kan ta ut egenmelding og være hjemme. Arbeidsgiver skal være glad for at de i hele tatt får en dags varsel. Ring i morgen og si at han ikke kan komme, dersom dere ikke har annet pass.

Skrevet

Akkurat det jeg mener han har også. Han skal ikke trenge å spørre siden han har rett på det.

Skrevet

Hørtes rart ut, alle som har barn, har i utgangspunktet krav på 10 dager i året som de kan være hjemme med sykt barn, dette er lovfestet. Dette er hvis foreldrene bor sammen, de har da 10 dager hver. Så kommer det andre regler for aleneforsørgere, kronisk syke barn osv. De kan få flere dager.

Skrevet

Jeg er nesten alltid hjemme hvis det er noe med sykdom. Derfor kan han være hjemme denne gangen..Men neide de fikk ordnet slik at han jobber seint så må JEG gå før fra jobb for å rekke hjem til han må gå? Sprøyt

Skrevet

han jobber i privat bedrift, men skal vel ikke ha noe å si?

Skrevet

Nei, det skal vel ikke ha noe å si.

Skrevet

Han har rett til fri ved barns sykdom, om de ikke kan skaffe noen i stedet er det deres problem, ikke hans

Skrevet

Kommer på det samme om han jobber i stat, kommune, privat eller hos kongen. Dette er lovfestet.

Skrevet

det har ingenting å si. REtten til 10 sykedager per foreldre står i arbeidsmiljøloven den og den gjelder for alle som er ansatte i ett firma og om det er privat eller offentlig

Skrevet

Ja der ringte han meg og vi ble enige om at det var bare tull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...