*Vetlis* Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Når det gjelder å ta kontakt med JM/ Sykehus? Tenker på med hensyn til liv osv....
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Om jeg skulle føle meg redd, usikker og ikke kjenne liv på et døgn, hadde jeg nok ringt. Er greit å ringe inn, og få tips og råd, i stedet for å sitte hjemme og være redd! Trenger ikke å reise inn, men godt å bli beroliget! Har heldigvis ikke hatt behov for å ringe enda, verken denne gangen eller forrige gang - så bank i bordet!! Men jeg er i alle fall ikke redd for å ringe eller "mase"... Kommer sikkert av at jeg selv tar sykepleieutdanningen, og er godt vant med helsevesenet. Bor i en liten kommune, og det er et lite sykehus, så det er ikke så ofte det er rush der oppe!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Mener du at når barnet ikke har sparket på noen dager?? Holdt på og ringe her i forrige uke pga null bevelgelse i 4 dager,men så kom det.. Noen fortalte meg at etter 6 dager burde man ringe for en kontroll..Men det kan være e tar helt feil...!!??
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er plaget med mye blødninger og på sykehuset har de sagt at jeg skal ringe så fort jeg er usikker og redd. Jeg brukte de en del på starten, men nå er jeg mer sikker på mine egne vurderinger.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Og så kjenner jeg jenta mi såpass godt nå at jeg kan legge meg på sofaen og ta noe søtt så blir det futt i henne. Det har ikke slått feil enda, men får jeg ikke den reaksjonen en dag jeg prøver så ringer sykehuset.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Det er helt feil, man skal ringe etter max 24 timer hvis man ikke har kjent liv. I forrige svangerskap ventet jeg opptil 2 og 3 dager før jeg ringte, fikk skjenn for det:-) "Du må jo ringe tidligere da" sa de:-)
Sunniva78 har to små Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 6 dager!? Huff, hadde ikke hatt nerver til å vente så lenge jeg nei. Sist jeg var til jm sa hun at det helst ikke skulle gå mere enn 12 timer. Kjenner jeg blir litt på vakt om lillegutt har vært rolig i bare noen timer jeg, så for min del er terskelen lav... Tror kanskje det kommer av at jeg har kjent spark så lenge, og fordi han er veldig aktiv hele døgnet. Tror det viktigste er å registrere om aktiviteten avviker fra det normale. Og ring heller 1 gang for mye, det er bedre enn å være redd!
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg ringer med en gang jeg føler for det!! Hadde vertfall ikke gått et døgn uten liv!! Bedre å ringe en gang for mye mener jeg!! Og du skal alltid stole på magefølelsen din, og ikke høre på hva andre sier for det er du som vet best!! Det er jobben deres, og de får trossalt betalt for det!!!
*Vetlis* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2007 Bare lurer på om min terskel er litt lavere enn andres? Har ikke ringt enda, men har hatt lyst så mange ganger! Å det går ikke på at jeg ikke kjenner liv i det hele tatt i løpet av flere døgn, for da hadde jeg løpt, men sparkene til tulla mi, blir bare svakere og svaker... Å jeg er så jævlig redd!!!! Jeg mistet i uke 37 for 14 år siden, å da også var det lite liv veldig ofte, de sa at ut i fra sparkeprøver osv var alt helt topp, men følte hele tiden at noe var galt! Å det var det jo :-( Å nå klarer jeg faen i meg ikke å roe meg ned ! Å jeg har ett risikosvangerskap, så vet at det kan gå galt når som helst. Skulle hatt klippekort på sykehuset for å få roet meg ned hehe!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Gode gud!!Ja sånn er det og være førstegangs og uviten!! Neste gang den ikke er så aktiv skal jeg ringe med en gang!!!!!!!!! Hjelp,ble litt skremt nå jeg:( Men det var godt og få noen svar fra folk med mere peil..
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Syntes du skal ringe når du er bekymret jeg.. Bedre med 100 ganger for mye, enn en gang for lite. Er ikke bra å gå rundt med bekymringer.
*Vetlis* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2007 Ja dere har rett! Bedre med 100 ganger for mye enn en for lite.... Å det er jo faktisk jobben deres. Men mitt problem er at jeg går vel praktisk talt til kontroller mye oftere enn andre, å alikevel føler jeg behov for å ringe. Fordi det er uten unntak alltid mye liv den dagen jeg er på kontroll og i en ukes tid i etterkant, men så blir det stille, helt stille! Å da kommer angsten da :-( Men det er vel sånn også nå at sparkene blir færre, men hardere etter som hu vokser??? Er i uke 27 nå.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 De blir ikke hardere, men mer glidende. Blir på en måte ikke spark lenger, men glidende bevegelser. Det er typisk at uroen kommer sånn, hadde morkaka foran forrige gang og det dempet for mye av sparkene og bevegelsene, var vel på føden 5 ganger eller no.. De var alltid like blide og hjelpsomme.. :-)
snikers Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Hei.Du kan jo gå inn på ekspert svar.Søk på aktivitet i magen ell.Jormor svarer mange ganger det samme på bekymrede spørsmål at frem til uke 30 kan det være uregelmessig aktivitet.Følte selv at jeg fikk svar der.
venter på junior:) Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Heisann Sier meg helt enig i at det er mye bedre å ringe en gang for mye en for lite! Jeg bryr meg hvertfall ikke noe om at det kan oppfattes som "masete" hvis jeg er bekymra.
*Vetlis* Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk for svar jenter :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 11. oktober 2007 #17 Skrevet 11. oktober 2007 hvordan har du det nå da? Jeg syns du skal ringe hele tiden jeg, om det er det du vil - for du ringer jo ikke for at de skal lage middag til deg... De vet hvorfor du bekymrer deg, og det tar de på alvor! Lykke til!
Lillefy Skrevet 11. oktober 2007 #18 Skrevet 11. oktober 2007 Mine grenser går på hva jeg føler,-jeg ringer heller 5 ganger for mye enn en gang for lite. Sånn er det generellt. Har ikke noe problem med å "plage" leger eller legevakt med ting som kanskje viser seg å ikke være noe. Best å være sikker. Har latt det gå for lang tid en gang,-det gjør jeg ikke igjen.
amy_de Skrevet 11. oktober 2007 #19 Skrevet 11. oktober 2007 Hvis du føler at du ringer for mye kan du jo eventuelt bytte på hvem du ringer til. Helsestasjon, føden eller fastlegen? Jeg har gjordt det når jeg har vært bekymret, vet det ikke er nødvendig å bytte på sånn, det blir for min egen skyld. Dessuten vet jeg at hvis det skulle skje noe med babyen og jeg ikke turte å ringe fordi jeg følte jeg maste ville jeg hatt store problemer med å legge den tanken fra meg senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå