Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 så ikke så ille ut da, tulla mi ligger i sete. Eneste jeg ragerte på var når jm ba henne om og slutte og skrike og heller presse.... !
meg & to små vampyrer Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 He he, den var jo litt rar ja. Nei, om legene som er tilstede er gode på setefødsel er det vel ikke noe problem:) Hilsen en som skulle føde i sete, men hadde en luring i magen som snudde seg i siste øyeblikk.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Det så litt skummelt ut med hodet som hang fast jeg da men... Forøvrig er jeg enig med jm ang. å bruke krefter på å presse - ikke skrike. Jeg blir helt "punktert" om jeg gjør det, men det er mulig det hjelper andre igjen å hyle...
så var vi 4 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 vi vet ikke hva som har blitt sagt før så for alt vi vet har hun selv bedt om direkte "tilsnakk". Syntes det var noen flotte babyer i dag (og)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Ja det reagerte jeg også på, jeg har skreket ved ulike steder på to av mine tre fødsler, men aldri blitt bedt om å holde munn! Men kanskej hun skrek i stede for å presse? Når jeg skrek nå med tredje når jeg presset, så presset jeg masse samtidig så da gjorde det nok ikke noe, men om jeg bare skrek og ikke presset så måtte sikkert jordmoren sagt noe.
Ouagadougou Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes også det er ok at jm ba hun om å presse og ikke skrike. Du trenger den kraften du har - og da kan du ikke bruke den på å skrike. Min mann sa jeg var rød fra langt nede på brystet og helt opp når jeg presset:) Og jeg hadde forøvrig vanlig fødsel.
**Frøken84** Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 hvis hun brukte alle kreftene på å skrike og ikke presse så forstår jeg godt at jordmoren ba a om å holde munn;0)
Happy-32 Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 La nettopp ut et innlegg på småtroll 0-1 år ang setefødselen.. For jeg fødte i sete for 10 mnd siden og det gikk kjempebra :-) Gikk ikke like fort å få ut lillepia som hun på tv, så jeg lurte om andre hadde hatt setefødsel som gikk så fort. Kroppen til jenta mi hang halvveis ute mens armene ramlet ut, da dette var over hjalp lege med å få ut skuldre og hodet. Min fødsel var godt oppfulgt og kontrollert fødsel, og jeg stolte 110% på legene og jordmødrene rundt meg. Artig å få sett en slik fødsel på tv. Lykke til med din fødsel løvinne 24.10
meg & to små vampyrer Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Da jeg så denne setefødselen huska jeg noe morsomt jeg leste da jeg ventet på å føde i sete selv. Nemlig det at de i Bergen hadde noen leger som var såpass gode på setefødsel at de tom hadde utviklet et eget skrugrep for denne typen fødsler. He he:)
cheni Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Setefødsel trenger ikke å være verre enn vanlig fødsel... jeg fikk mini i uoppdaget seteleie, det ble først oppdaget når jeg hadde full åpning og skulle presse. Jeg fikk dermed ikke den obligatoriske epiduralen som alle med setefødsler skal ha, og det var ikke noe verre enn de to normale fødslene mine.... Men beina til mini var myyyye verre enn han her var, helen hans lå ved ørene... ( Så løvinne, setefødsel er ikke noe å grue seg til... )
cheni Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Happy-30, jeg brukte kanskje 20 min på å presse. Jordmoren sa at det var den mest perfekte setefødselen hun hadde vært med på ) Jeg hadde ikke effektive pressrier, og presset han ut helt av egen vilje!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg brøla da jeg pressa, og jeg hadde utbytte av det.. Og min kom med hodet først. Jeg ble ikke bedt om å ti stille, hun sa jeg bare kunne brøle, for det var tydelig at jeg hadde utbytte av det ;-)
cheni Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 He he... det gjorde jeg og, urkvinnebrølet! Det var ikke for at det var så vondt, det bare kom... og det var deilig å få det ut. )
Happy-32 Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Her jeg bor er det ikke obligatorisk med epidural, helst så de vel at man ikke brukte det for at fødselsfoløpet skulle gå naturlig framover.. Jeg valgte likevel epidural og var veldig fornøyd med valget. Jeg fødte mitt første barn uten noe bedøvelse, så to forskjellige fødsler. Men setefødsel var ikke verre en hode fødsel, så enig med cheni over. Setefødsel er ikke så skummelt som det kanskje høres ut. Mange myter, tror jeg....
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har født i sete og det gikk kjempe fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå