Gå til innhold

Lov å jobbe selv om man er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er 100 % sykemeldt, og ikke legen gir aktiv sykemelding til gravide, kan man likevel være på jobb så mye man ønsker?

Mener å ha hørt noe om at man ikke kan det, pga forsikringer o.l. hvis det skulle hende noe?

Noen som vet hvordan reglene er, evt hvor jeg kan finne dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det stemmer som du sier at du ikke kan det, for da er du ikke forsikret.

Vil tro de kan kjelpe deg på ditt lokale NAV kontor, kanskje det står noe på www.nav.no

Skrevet

Grunnen til at man er sykemeldt, er vel at man ikke kan jobbe? Jeg forlangte å få aktiv sykemelding av min lege for jeg holdt på å bli gal av å gå hjemme. Men med sykemelding kan du ikke jobbe, da må du heller bli friskmeldt av legen din.

Skrevet

Grunne til at jeg er sykemeldt er at jeg ikke er i stand til å være på jobb hele arbeidstiden. Og som sagt gir ikke legen min aktiv sykemelding til gravide, sikkert av prinsipp...

Samtidig er jeg kjempelei av å være hjemme, og ønsker å være på jobb hvis jeg er i form til det.

Skrevet

Du har rett på aktiv sjukemld faktisk ,skal du prøve aktiv sykemld innen 6 uker eller noko sånt etter nye regler fra nav. Viss det ikkje blir sett i gang tiltak innen viss tid så kan du miste sjukepengene. Selv om det aldri vil skje med deg som gravid for det er gyldig grunn.

Skrevet

Hvis du blir nekta aktiv sykemelding, så anbefaler jeg deg og bytte lege.

Det er en rett du har.

Skrevet

det er faktisk arbeidsgiver ilag med deg som skal krysse av for aktiv sykemelding på sykemeldinga di. Og utifra det avtale hvordan og hva du skal bidra med på jobb i den gitte perioden.

Så ta det opp med sjefen din så ordner det seg nok. Slik er det ihvertfall i det offentlige hvor jeg har personalansvar.

Skrevet

hva med å være sjukmeldt 50-60-70% da? at du får halve dager, eller mnindre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...