Matja Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Min lille har nå passert 5 mnd, og frem til nå har hun spist 4 måltider pr dag. Hun har frem til nå spist litt grøt og melk til frokost (ca 8.30), kun melk til lunsj (ca 12), litt middag og melk (ca kl 15.30) og en flaske melk før hun legger seg (ca 18-18.30). De siste dagene har hun imidlertid spist masse grøt (nesten full porsjon) + melk til frokost, melk til lunsj og middag + melk til middag. Men nå er hun jo da mett lengre, sånn at hun ikke er sulten når hun skal legge seg. Hun legger seg mellom 18 og 18.30 fremdeles, og sover til ca 6.30-7. Får hun nok mat i løpet av dagen hvis hun bare spiser 3 ganger for dagen? Frokost (grøt + melk) Lunsj (melk) Middag (middag + grøt) (Og evt bitte litt melk før hun legger seg) Huff, langt og rotete, kanskje, men men. Håper dere svarer
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Du er ihvertfall heldig med ditt lille sovedyr :-) Vesla mi på 8 mnd er fremdeles på 5 måltider pr dag. Vi har faste tider (06, 09, 13, 16, 18.30) og det virker som om det funker enda. Jeg håper egentlig at vi snart kan kutte ned til 4 måltider, men det avhenger egentlig av at hun sover litt lengre om morgenen. Egentlig tror jeg at babyene vet hvor mye de trenger selv. Jeg tenkte først at 3 måltider ved snart 6 mnd er lite, men hun spiser jo det hun trenger vil jeg tro. Jeg skjønner imidlertid hva du mener, og hadde nok tenkt på det samme selv. Hva om du gir vann istedet for melk til middagen (du skriver grøt, men jeg regner med at du mener melk?), sånn at hun er sulten til kvelds også?
Matja Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 Hehe:) Selvfølgelig mener jeg middag og melk;-) Har kjøpt en annen grøt nå som lages på vann, men kan jeg la henne få bare vann til likevel? Begynner dagen din kl 6??? Hjelpe meg! Ser at jeg er heldig ja;-) Men hva spiser din lille til hvert måltid da?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg også gir grøt basert på vann, og hun blir faktisk mer mett av den enn den som lages på mme. Sånn er dagen vår: 06 - 200 ml mme 09 - Grøt og vann 13 - 200 ml mme og fruktbeger 16 - Middagsglass og vann, fruktbeger om hun orker 18.30 - Grøt og mme En stund ga jeg melk til alt, men fant ut at hun ikke trenger så mye melk lengre nå som hun får en del fast føde. Merker at den ikke metter like mye lengre heller, snart må jeg vel begynne med brød også til lunsj...men det var de tennene da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå