Gå til innhold

mat i barnehagen..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva sender dere med ungene deres i brhg for frokost og mat til ettermiddagen??

å hvilken yogurt gir dere?

Jenta mi er akkurat fylt året..

takker for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage får de lunsj og fruktmåltid på ettermiddagen, så vi sender vi kun med frokost hjemmefra. Da smører vi et par skiver med leverpostei, brunost, evnt. kjøttpålegg/smøreost. :-) Jeg gir yoghurt fra Litago eller Safari, men jeg skal kutte litt ned på det pga sukkerinnholdet....

Skrevet

Til frokost spiser han grøt (har en grøtpakke stående i bhg), brødskiver til lunsj og brødskive, yoghurt og litt frukt på ettermiddagen. Frukten får han i bhg, men jeg sender som regel med en bit eple, pære, agurk etc. i matboksen.

Han får Litago yoghurter, prøvde lenge med naturell, men ville ikke ha det.

Skrevet

Her får dei all mat i barnehagen, så slepp å tenke på det. Hender eg gir ein yoghurt før vi går ut døra, men ein sjelden gang.

Skrevet

har dere blitt bedt om å ta med yoghurt?

er bare nyskjerrig, for i vår barnehage er det yoghurtforbud.

Skrevet

min gutt får med seg en boks med diverse frukt (druer, pære, melon, rosiner osv) og brødskive. Noen ganger sender jeg med det vi hadde til middag dagen før også, en bit kylling, litt pasta og sånne ting.

Den eneste yogurten han tåler (som jeg vet om) er litago yogurten, og da tilsetter jeg havregryn, rosiner og blåbær som musli i den. men det har bare skjedd en gang at han har fått med yoghurt i bhg.

Skrevet

Vi sender med etpar brødskiver og frukt til frokost,ellers får de mellommåltid (frukt, yoghurt, knekkebrød) før de skal sove og full vanlig lunch, evnt varmmat(to dager i uka). Mer frukt etterpå, før de reiser hjem. Veldig fornøyd!

Ellers gir vi Litago eller vanlig Tine yoghurt. Litago har kuttet sukkerinnholdet, og på deklarasjonen ser man nå at de ikke inneholder mer sukker enn vanlig yoghurt, så jeg tror ikke skepsisen til Litago er helt fortjent lenger. Uansett blir det ikke mer enn en om dagen her i huset iallefall, og det er neppe skadelig :-)

Skrevet

Om det var meg du spurte så er vi ikkje blitt bedt om å ta med yoghurt. Eg gir det før eg leverer ho i barnehagen. :)

Skrevet

fordi det inneholder mye sukker.

(spm var til HI, trodde hun lurte på hvilken yoghurt folk sendte med i baha)

hjemme gir jeg biola uten tilsatt smak, med frukt og korn.

Skrevet

Her er det 2 brødskiver med leverpostei eller smøreost til frokost, gjerne en gulrot eller frukt med i boksen også. Smører også med en skive som hun får i barnehagen til frukten som de får på ettermiddagen, hun er vanvittig sulten på slutten av dagen. Får en frukt på vei hjem fra barnehagen også. Får vanlig middag hjemme, men er fryktelig kresen så det variere voldsomt hva hun får i seg. Spiser hun ikke noe middag får hun en brødskive sammen med yoghurten til kvelds.

Hun får som regel vanlig yoghurt eller Biola yoghurten med jordbær. Litago har ikke bærbiter så den er ikke så populær (men sklir ned den og).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...