Gå til innhold

Noen her som er besøkshjem for et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet frem til at dette er noe vi skal prøve ut for vårt barn.

Vil ikke her legge ut om familieforhold, men tror at dette vil være bra for barnet og oss i lengden.

Det er en veldig vanskelig avgjørelse, noen her med erfaringer de vil dele med meg?

Jeg trenger litt oppmuntring og gode råd nå - herlighet så vanskelig dette livet kan være!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi er det. Jeg har også jobbet en del innen feltet.

Min erfaring er at det er et bra tiltak, men at det kan by på utfordringer både for barnets familie, barnet og besøksfamilien - det er dermed viktig med god oppfølging fra barnevernets side (evt andre instanser som foretar plasseringen). Send meg gjerne en pm om det er konkrete ting du lurer på i forhold til ordningen.

Skrevet

Har ett vennepar som er besöksfamilie .

De er selv uten barn og passer en liten unge hver 3 helg. Det fungere kjempe bra for alle parter !

Skrevet

snuppa mi er i besøkshjem hver 3.helg og det fungerer veldig greit! selv når vi venter nr 2 så har ikke barnevernet sagt noe og de har jo spurt om jeg vil ha de videre og det vil jeg. vi har ingen familie på denne kanten , verken jeg eller sambo . og jeg har ingen venner/venninner jeg kan spørre om avlastning hvis det virkelig hoper seg opp!

Skrevet

Tusen takk til dere alle som svarte meg. Jeg sitter her og føler meg dratt i alle retninger. Alt jeg vil er at barnet mitt skal ha det godt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...