Gjest Bobi Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Gutt 15 mnd som hoster sånn om natta! Vanlig forkjølelse, ikke syk. Løs, slimhoste som kommer ved legging og øker på utover natta, ingen får ro.. Heve senge-enden virker ikke, for han sover "overalt" i sengen, drikke saft hjelper ikke, ikke solvipect heller Vært sånn i 3 netter nå. Tips?? Hoster nesten ikke på dagen men er snørrete. Bruker nesespray på kvelden og har ikke gitt melk.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Sånn er datteren min også, men dette er hver gang hun er forkjøla, og hun har astma. Gå til lege å få bricanyl hostesaft. Det og astma medisin er det som hjelper her.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Kjøp Mentholatum på apoteket og masser inn føttene hans ved leggetid. Ta på sokker da det blir litt klin og lukter sterkt. Funker umiddelbart og holder flere timer:-) Jeg trodde ikke det var mulig, men har fått bevis for det både med meg selv og andre gang på gang:-) Det rare er at hosten bråstopper:-)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jøss! Er det et spesielt punkt, eller bare fotbladet generelt? Dette må vi prøve. Har og en toåring med slimete bronkittaktig hoste på natta. Den henger hardt i! Og han er heller ikke syk, bare litt barnehagesnørr, som vi kaller det...
Gjest Bobi Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for råd! Det skal jeg sjekke ut:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Dette høres ut som min sønn. Han har hatt hoste, spesielt om natten i 4-5 mnd nå. Har selvfølgelig vært hos lege flere ganger, men de lytter, sier det sitter i øvre luftveier og sender oss hjem med bricanyl, som hjelper litt men ikke nok. Men vi går til homeopat med han, og han har fått ett middel som hjalp veldig bra. For halvannen uke siden begynnte han med paniske anfall om nettene, helt grusomt, vi dro til legen og det visste seg at han hadde ørebetennelse (heldigvis ikke mye, men litt). Fikk først en ganske sterk dose homeopatmiddel og så pencelin kur, og nå er hosten vekk! Fortalte dette til homeopaten og hun mente at han kanskje har hatt en form for lungebetennelse som ikke oppdages med å lytte til lungene, man må ta bilder. Og barna kan gå veldig lenge med den, noe som stemmer for vårt vedkommende... Uansett utrolig deilig at han slipper hosten sin, har også vært redd for astma, men kanskje vi endelig nå har funnet ut av det. Få i alle fall en lege til å lytte og se på ham, men jeg vil også anbefale homeopat altså!! Lykke til og god bedring da!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Masser det godt inn under hele fotbladet på de små. På oss voksne tar vi fotbladet og brystet og masserer inn. Om det klør i halsen har vi smørt der også. Hele gjengen her har hatt virus med fæl hoste og det var det eneste som lindret:-) Svigermor hadde mycoplasma i fjor, gikk i flere måneder med stygg hoste. Tipset henne om Mentholatum og bare noen minutter etter at hun smurte seg stoppet hosten. Smør på etter behov!
guttogjentemamma;-) Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Datteren min hadde kvelds/natthoste i flere uker.( tørrhoste) Gikk tilslutt til legen og fikk Flutide ( en slags astmamedisin). Legen mente hun hadde hatt en virusinfeksjon på lungene som ikke var blitt bra. Da var det veldig vanlig med kvelds/natthoste. Etter å ha begynt med Flutide, ble hun betraktelig bedre etter bare noen dager. Vi brukte medisinene nesten to måneder for å være sikre på at hun var bra igjen. ( selvfølgelig etter legens anbefaling) Fikk også henvisning til spesialist med tanke på astma. Var heldigvis ikke det. Lykke til - håper dere finner ut av det.
dumme mamma Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Vesla har snart vært sånn en måned. Prøvd det meste. Hjelper ikke så godt men kan jo hjelpe hos dere? Har dere vært hos legen? VI fikk Bisolvon, slimløsende, efidrin mot hosten (hjalp bra, men kunne bare brukes i 5 dager før pause på 5 dager), nå har hun fått astma medisin for å få bedre luft veier, det hjelper ganske bra, nå sover hun hele natta, hender hun hoster sånn ved 6 tida. Så det kommer seg. Håper noe hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå