Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 synes det høres så utrolig fint ut midt på vinteren. komme med hest og slede og lang hvit kappe til brudekjolen, ser så utrolig flott ut! har veldig lyst til det, men har alltid tenkts sommebryllup så er veldig usikker... synspunkter?!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Vi skal ha vinterbryllup 12 januar neste år, og jeg er så fornøyd med den avgjørelsen:) Jeg har også alltid sett for meg sommerbryllup, med sommer, sol, svaberg og sjø (vokst opp med dette:) noe som er veldig, veldig meg. Meeeeen, hva om det ikke blir fint vær da? Og "alle" gifter seg jo om sommeren liksom.. Så gikk vi over til høstbryllup... Hadde egentlig planlagt stort bryllup på evt Losby Gods neste høst, vi spiller golf begge to så vi ville ha det ved en golfbane og med mulighet for overnatting for oss og gjester. Og så vakker som høsten er da!!! Meeeeen, nok en gang hva om det ikke blir fint vær da? Uansett stoppet høstbryllupet seg da jeg ble gravid igjen og jeg vet hvor surrete jeg blir etter å ha fått barn, og da skulle planlegge bryllup osv... Så da ble det vinterbryllup på oss:) Nytt sted, annerledes omgivelser og mindre, men langt koseligere og lunere format. Jeg er jo litt redd for januar med grønne enger så vi ha booket Frognerseteren, der er det vinterstemning selv om resten av byen er grønn, og med panorama utsikten over byen med alle lysene...åååååå Vi starter kl 1500 med vielsen der oppe, så hest og slede faller bort for vår del. Jeg er i alle fall kjempefornøyd med lokaler, meny, og ikke minst årstid:) Jeg skal ha pelsjakke over kjolen på vei til bryllupet, men ellers så er det vel mest lokalitetene som står for stemningen:) Lykke til med beslutningen din da:)
Mininni Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Vi skal også ha vinterbryllup, og gleder oss veldig Skal ha det i desember, så da blir det julestemning i tillegg - er vi heldige blir det kanskje snø også Der vi skal ha det er det tykke, hvite murvegger, vi skal ha masse staerinlys i store kandelabre, og stort bål på en svær peis. Tror det blir veldig bra! Skal ha det i et museumsområde med mange gamle hus - blir nesten litt Skomakergata Og så må man ikke glemme muligheten til å kunne bruke en sånn "tre nøtter til Askepott"-cape over brudekjolen, da! Det er jo stas. Det er ogsåmye enklere å få de lokalene man ønsker, slipper å bestille alt et år i forveien.Og, som "Mamma..." sier over her,"alle" gifter seg jo om sommeren - det blir noe litt mer eget over vinterbryllup!
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Vi har også planer om vinterbryllup! Tenkte på nyttårsaften, med masse stearinlys, pynte med "iskrystaller" osv!! Blir sååå stilig!! Men så lurer jeg på, har lyst til å ha kjole med lange armer (eller 3/4lange...), men de er det FÅ av.... :/ Noen som har en link?? Jeg fant en kjempestilig middelalderinspirert på agape, men har litt lyst til ¨å ha en som med litt mer "korsettlignende" overdel... Vet noen om noen som har det??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 vi planlegger vinterbryllup til neste år.. 31.des.. skal ha hest og slede fra kirken til festlokalet.. sermonien starter i 3 tiden.. lokalet ligger litt for seg selv,så da skal det stå fakler langs veien.. lokalet er et rorbuannlegg,så vi skal leie en rorbu til bryllupsnatta.. med peis og det hele..=) inne på selve lokalet er det også peis som skal være tent under hele selskapet.. er det fint vær den dagen,ser man månen skinne på havet. et utrolig vakkert sted. lokalet er i gammel stil.. veldig koselig. har tenkt og ha langbord med hvite duker,dekktallerkener i sølv,drysse sølvstjerner og snøkrystaller utover bordet. ha sølv eller glasslysestaker stående.. tenkte og ha litt høye blomstervaser med en rund hvit rosekule på toppen byntet med sølvtrå. har ikke helt bestemt oss for menyen,men det blir koldtbord. utpå kvelden er det tid for fest. åpen bar,og akkevittloftet er åpent for de som måtte ønske det. når klokken slår 12(00),så er det tid for rakettoppskyting.. blir et nattmåltid av ett eller annet slag. vet ikke helt hva vi ønsker.. signerer som anonym,da dette ikke er helt klart enda..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 ja,og kjolen har jeg ennå ikke bestemt meg helt for.. vil ha en enkel,men samtidig litt ''gammeldags''.. eventyraktig. har sett på benjamin roberts-juliet. synes den er helt nydelig.. og med en askepott kåpe,så ville det vært perfekt..=) brudgommen ønsker selv en dress som han gjerne kan bruke i ettertid. så da skal han kjøpe seg ny sort dress. blir enten hvit eller grå skjorte,grå vest med mønster,sløyfe eller(sånn skjerf,kommer ikke på navnet nå),og sorte sko.. dette kommer på ca 2000,- skal få skreddersydd kjolen min,så da skal jeg få laget en lik kjole til datteren vår som skal være brudepike. hun er 6 år da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå