Gå til innhold

Metter disse fruktbegrene noe særlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det mer som godteri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mere kos ja, enn et måltid. Det er bare å tenke selv på eks joghurt. Det er jo flytende at jeg blir fort sulten igjen etter en slik.

Skrevet

Hos oss er det bare dessert...

Skrevet

Tviler på det metter så veldig så derfor pleide jeg å blande havregryn i de og youghurt til ungene når de var mindre, da metter det mer om det skal være et eget måltid :-)

Skrevet

ok, før så fikk hun frukt etter å ha drukket 145 ml mme. Det var det som var middagen liksom. Nå har vi prøvd et par dager med vanlig middag. (most potet og potet og blomkål) og det går jo ned noen skjeer i hvertfall. Får mme til å drikke ved siden av da.

Men tydeligvis ikke nok da for at hun ble sulten igjen etter et par timer og da fikk hun resten av fruktbegret fra tidligere i dag ( fikk noen skjeer av det tidligere for å berge til middagen) Men hun ble etter en halvtime igjen super sulten. Og klarte å spise en hel porsjon grøt +70 ml mme + litt vann.

Skal si hun var sulten. he he. sovna som en stein når hun la seg.

Men er det greit å gi sånn frukt som et mellommåltid hver dag eller er det ikke gunstig for mage ol`?

Skrevet

Jeg tror det er greit å gi frukt hver dag, det er vel sunt for småttisene slik som for oss? Hedda bruker å få et beger frukt til dessert daglig, hvis ho vil ha da!

Skrevet

Jeg bruker et fruktbeger per dag, det blander jeg i to x grøtmåltider (2 ts i hvert) og så som dessert etter middag. Har merket at det hjelper på magen, pappaen glemte det en dag han styrte og da ble det forstoppelse. Ikke alltid han får et fullt begerheller men det er jo bare sunt. Jeg har kjøpt frukt med villris (helios) og frukt med havre (hpp)i som jeg har som mellomåltid hvis vi f.eks skal noe sted og jeg vil være at han ikke skal bli så sulten på slutten. Det fungerer veldig bra. For vi er ikke helt klare for å mate middag eller grøt på kafe f.eks, et forferdelig søl blir det ,-) Men når det gjelder fruktmos så er han så gæren etter det at han griser ikke en dråpe ,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...