Gå til innhold

Dere med skolebarn. (Trenger råd ang. klasseliste)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er klasselista for deres barn (om dere har?)

Her er det fy-fy med klasseliste, så den finnes ikke, og det er så tungvindt. Som trinnkontakt i år akter jeg å lage en å sende ut til hver enkelt elev i klassen, men det er jo ikke lov å gi ut personopplysninger.

Derfor lurer jeg på om jeg skal lage et forslag, eks. barnets navn, foreldres navn, fødselsdato, adresse, tlf/mob, mailadr. Så kan foreldre fylle ut selv hva dem føler for å la stå der.

Høres dette idiotisk ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På datteren min sin klasseliste står det kun barnets navn, adresse og tlf nummer.

Skrevet

Fødselsdato er unødvendig. Hvis du skal skrive et følgebrev, så skriv at det selvfølgelig er frivillig å oppgi info, men at det letter arbeidet som trinnkontakt. I tillegg må du forsikre om at listen kun vil bli brukt til det den skal brukes til.

Skrevet

hvofor trenger du egentlig mer enn navn på barnet, adresse og telefonnummer/mailadresse??

Foreldrenes navn og fødselsdato synes jeg er unødvendig.

Ellers ser jeg enig i at det er tungvindt å ikke ha ei liste. i barnehagen til snuppa får vi listen, men ikke i barnehagen til sønnen vår - og det er tungvindt ja!

Skrevet

På jentungens klasselistte er det fødselsdato, noe som er greit for da kan en følge litt med på når det er bursdag ;o) Ingen annen grunn.

Mail bruker vi for å sende referat og annen info, for å slippe alt papir.

Sender selvfølgelig med et følgebrev, der det er opp til hver enkelt om hva dem vil opplyse.

Og klasselista skal selvfølgelig ikke brukes til annet enn det den er ment for. Det er jammen ikke enkelt å være trinnkontakt på en "ny" plass, kan knapt navna på barna i klassen enda, med nye innflyttere støtt og stadig. Bare siden august er det kommet 3 nye i klassen ;o)

Skrevet

Foreldrenes fødselsdato er jeg ikke ute etter, men et navn kan jo være greit da det forekommer tilfeller som skal gå "over" eleven.

Bruker selvfølgelig (barnets navn)`s foresatte, men et navn kunne hvert litt tja... hva skal jeg si, personlig?

Skrevet

Enig med de over her som sier at det er helt unødvendig med foreldrenes navn og fødselsdatoer. Det eneste som kan være kjekt, er å ha liste over barnas navn og tlf, evt adresse. Tlf.nr fordi det da kan være lett å ringe til dem, hvis barnet ditt har lyst til å treffe noen i klassen, adresse kan være kjekt, for da kan dere se om det bor noen av klassen i samme nabolag eller så. Små barn husker ofte ikke verken å spørre om tfl eller adresse på de dem blir kjent med på skolen. Det hender til og med at de ikke engang husker navnet......

Og så er det jo selvsagt enklere for foreldrekontaktene å ringe rundt for å engasjere andre foreldre på div. oppdrag. For hvordan kan de ellers få delegert div oppgaver hvis de ikke har ei klasseliste å gå etter....? Og det ville jo være rimelig urettferdig at resten skal slippe arb.oppgaver bare fordi man ikke vet hvordan man skal få tak i de. Skulle ikke forundre meg om det er de samme som nekter å ha klasseliste, nettopp for å slippe å bli oppringt til å gjøre en innsats for skolen/klassen....

Skrevet

Har ikke ment foreldres fødselsdato, men mener fortsatt at navn kan være greit for å kunne spørret etter personen om du evt må ringe, i stede for å måtte be om å prate med Ida`s foresatte til søsken eller dem som måtte svare på tlf. Men jeg skal overleve uten navn.

Som det har hvert til nå uten klasseliste har jeg ikke giddet å brukt masse tid og energi på å lese tlf kataloger og gjette meg til foreldres navn, så det som har hvert som jeg kunne dele på har jeg stått for selv, men det er enda en god del igjen av skoleåret og skal jeg stå for oppmøter og kakebaking til altet selv kan det raskt bli et hektiskt år.

Den andre klassekontakten har trekt seg så jeg er aleine, på forrige foreldremøte blei det etterlyst en ny klassekontakt men ingen vil, for alle har jo hvert, eller har bestemt seg for å være 08/09

Skrevet

Synes jeg husker jeg skrev under på et papir som gikk på at jeg samtykket i at opplysningene stod på klasselisten. De fleste foreldre vil ikke ha noen problemer med dette men gjerne greit å få ut et sånt skriv først. På vår liste står barnas navn, fødselsdato, adresse og tel.nr.

Skrevet

Hos oss har vi klasselister *(jeg er FAU kontakt og er avhengig av oppdaterte klasselister), men man kan reservere seg om man ikke vil være der.

Hva skal du med fødselsdato på klasselisten? Den har ikke noe der å gjøre synes jeg... Min mening da..

Holder med barnets navn, foreldres navn, adresse og telefon/mobil og email adresse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...