pandabjørn Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 fikk med meg et ark fra jm i dag det det står at jeg må ordne skjema fra folkeregisteret ang farskapserklæring siden vi ikke er gift ennå.. henter man det fra nett eller må jeg innom for å hente skjema hos folkeregisteret..?? regner med at det er mange her som ikke er gift som kanskje spørr om det samme??
TøffiTrynet☠ Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har født to ganger på St. Olavs, og der fikk pappan farskapserklæringen i hånda da ungene var født... Så var det bare å fylle ut og levere til jordmor, så ordna de resten.
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 sånn var det når vi fikk Sander også vi skrev under på papirene på barselavd......jeg får høre med jm når jeg skal til henne igjen om 3 uker
Får 2 tette Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har fått et slikt skjema av jm. Hun sa jeg skulle ta det med tilbake til henne. Hun må visst se legitimasjon av faren! Så dender hun skjemaet dit det skal. Dette gjør at du/dere slipper å tenke på dette når babyen er født! Da kan dere bare kose dere og ikke tenke på papirarbeid. Syns det høres bra ut jeg! )
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2007 så hvis jeg skal ta med skjema til jm neste gang så må sambo være med siden hun skal se legitimasjon til min samboer? synes det var greit når vi gjorde det på sykehuset når vi fikk Sander jeg.. skal jo bare 2 ganger til jm før jeg skal ha ks også......
Får 2 tette Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Jepp, han må nok være med da! Syns man det er ok å gjøre det på sykehuset gjør man jo bare det! Selv syns jeg det er godt å ha det ferdig og sambo pleier å være med når vi er hos jm. Han syns det er moro å være med noen av kontrollene og jeg syns det er veldig kos at han er med!!!
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2007 jeg får høre med jm når jeg skal ditt igjen 29 okt..... hvis jeg kan velge så gjør vi det på sykehuset som sist med førstemann så var sambo med nesten hver gang, men nå har han bare vært med 1 eller 2 ganger
SuperGlad Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 forrige gang ordnet vi det selv på nav, denne gangen fikk vi skjemaet rett etter fødselen. Hadde glemt at vi måtte ordne skjemaet, hadde foretrukket å hatt det i ordnen så sambo hadde sluppet å sitte å fylle ut et skjema når han nettopp hadde blitt pappa igjen.
Hanne31 Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 OBS!!! Far må skrive under når jordmor eller de på sykehuset ser på. Det måtte vi iallefall. Holdt ikke at han bare var med og viste legitimasjon, de måtte se at han skrev under også. Ikke sikkert det er sånn over alt, men greit å være på den sikre siden kanskje. Underlig at du ikke fikk skjema av jordmor forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå