Gå til innhold

Er alle her lovlydige mht til NRK lisensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler alle, eller har dere ikke tv? Eller "har dere ikke tv"?

De er jammen frekke de kontrollørene- vi har hatt en adresse gjennomgang der du bor i..... og sett at du ikke betaler lisens. Er du registrert i annen adresse?

Gud som de maser- I HATE NRK!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk "NRK-mannen" på døra, spurte om vi hadde tv!! Tvèn sto på da, så han hørte den sikkert, så 2 uker etterpå kom regningen i posten... Slike regninger er ikke kjekke å betale..

Skrevet

Ja jeg betaler lisensen og det har jeg gjort i mange år. Synes likevel den er sur å betale.

Skrevet

jeg har betalt nrk lisensen fra den dagen jeg flytta for meg selv!

ser ingen grunn til å lyve om at jeg ikke har tv liksom hvis de hadde ringt på døra!

det lønner seg å være ærlig :) men er forbanna sure penger å betale for det er jo nesten ikke en dritt å se på nrk!

Skrevet

Vi betaler! men fy for en dritt kjip regning!!

Men de er jaggu frekke.. ringte både meg og sambo! med 2 minutters mellomrom!!!

Skrevet

lovlydige her

Skrevet

her betaler vi også lisens. har gjort det helt siden jeg sluttet å studere.

Skrevet

Nei vi betaler ikke NRK lisens:-) Har aldri hørt noe fra noen kontrollører heller "bank i bordet" Håper jeg aldri trenger å betale den, ufattlig kjedelige penger!

Skrevet

He...he...må nå le litt.......en av lisens-innkreverne er onkelen min....

En snill kar på nesten to meter.....

Så jeg betaler lisens jeg.......

Skrevet

Vi må pent betale, har parabol. Nytter ikke å lure seg unna da:-) Men før vi fikk det ble det ikke betalt lisens.. Eneste positive med nrk må vel være serien jormødrene.. :-)

Skrevet

Vi har betalt siden det kom en kontrollør på døra... Kjipt! prøvde å spille litt uskyldig, for jeg var redd vi fikk "straffe" gebyr for at vi ikke hadde betalt frem til da.. Men det slapp vi heldigvis! Men ja, det er kjedelig penger.. Jeg ser jo aldri på den kanalen engang.... Utenom jordmødrene da :-D

Skrevet

Vi betalte ikke det første året, men så ringte kontrollørene, og mannen min fikk hetta av hvordan de ordla seg...

Etter det har vi betalt. Men blir like irritert hver gang! Alt for lite kvalitetstv, for så mye penger!!! :(

Skrevet

Vi har alltid betalt med god samvittighet for jeg ser poenget. NRK lager masse bra serier, et premie eksempel må være "jordmødrene" og vi trenger ikke se reklamepausene. De kjøper også inn de bra seriene fra USA - heroes, sopranos, house etc

Jeg jobbet i tv før, i en kanal som sendte Letterman show - vi betalte 30 000 NOK per episode for å kunne sende...tenk da prisen som de må betale for serier som Sopranos.

Må også nevne at jeg så Emmy utdelinga i NYC ifjor og da ble jeg rent lykksalig over reglene rundt reklame her. De hadde pause mellom hver bidige pris. Blir jo sååå lei da, til og med tvnorge med reklame, nyheter, reklame, vær, reklame, sport, reklame er himmelsk i forhold.

Så jeg betaler med glede jeg :)

Skrevet

Jeg betaler uten å gjøre noe nummer ut av det. Nå er det faktisk sånn at det er bestemt at man skal betale denne avgiften - den er helt på linje med f.eks den årlige bilavgiften, eller, for den saks skyld, alle andre skatter og avgifter. Har man TV, så oppfyller man vilkårene, og da får man pent betale. Jeg skjønner ikke at det er noe å gjøre seg til "kjeltring" for.

Skrevet

Betaler lisensen og det plager meg ikke. Man vet jo på forhånd at skaffer man seg TV må man betale lisens, så jeg forstår ikke hvorfor alle klager over det.

Lisensen dekker jo heller ikke bare TV, men mye av pengene går til radiokanalene også.

Jeg digger uansett å ha 3 gode reklamefri TV-kanaler. NRK ruler!!!

:-)

Skrevet

JEg betaler jeg. Men blir så irritert over de fine reglene om at dersom man er over 18 skal man betale UANSETT om noen andre i husholdningen betaler, selv om man ikke har noen TV.

Jeg har jo da bodd en stund med faren min og broren min tidligere, det gir 3 lisenser. Nå er jeg gift, så jeg og mannen slipper unna med en for oss begge, men siden lillebror også bor her må han betale egen lisens, selv om han ikke har tilgang på noen tvkanaler...

Skrevet

Jeg betaler lisens men det er den verste regningen å betale(sånn hat regning), og jeg ser knapt nok på nrk! grrrr

Skrevet

Syns d blir helt feil og sammenligne den med årsavgiften...

Årsavgiften betaler du hvis du har bil...

Nrk lisens betaler du hvis du har tv ja men d betyr ikke at du ser på nrk... Så syns d blir ganske forskjellige...

Og uansett i løpet av 1-2år vil alle betale nrk lisens pga bakkenettet...

Skrevet

Jeg betaler.. Tør ikke annet..

Glemmer at den eksisterer da.. Blir like overrasket hver gang regningen kommer i posten

Skrevet

Vi har alltid betalt og kommer alltid til å gjøre det.. Betaler ikke av "hjertets lyst", men jeg ser ingen grunn til å ljuge om noe sånt som er "likt for alle"..

Skrevet

Forbanna NRK. Fikk en purreregning på 32 øre fra de, og med forsinkelserente på 98 kr oppå de 32 ørene. Jeg hadde glemt å legge inn ørene til betaling da jeg betalte siste regning. Og jeg som betaler av fri vilje, for meldte ifra for ett år siden at jeg flyttet til utlandet, og meldte ifra dagen jeg flyttet tilbake, bare for å være lovlydig. Jammen sa jeg smør, her er det flisespikkeri på MEGET høyt plan. Skal ringe og kjefte litt, men må roe meg ned MASSE før jeg ringer slik at de ikke slenger på røret!!

Skrevet

ja æ har ikke betalt siden æ flytta hjemmeifra!! men for 14 dager sia ca sto de en på døra her å lura på om æ ha tv gitt!!!!

jaja så nu venter æ på den regninga å!!! litt sure penger menmen.......

Skrevet

Jeg også hater NRK og tvlisensen. Skulle gjerne kutta kanalen tvert for å slippe lisensen, ser sjelden på nrk. Blir dritprovosert når regningen dumper ned i kasse 2 ganger i året.

Men, jeg betaler min lisens, for jeg vet man blir hardt straffa om de finner deg og du ikke har betalt. Fettern min fikk faktisk regning for flere år tilbake. Det svir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...