Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Noen ganger lurer jeg på hva mange her inne egentlig vet om hvordan systemet fungerer. Det er jo i realiteten kommunene som sørger for full barnehagedekning.. J eg bor i en VELDIG BLÅ kommune, de har VALGT å ikke bygge nok barnehager for se synes det går for fort........ Dette er ikke enestående i Norge! De blå kommunene tjener maaaange stemmer på å ikke få nok barnehagestemmer.. Når det er sagt er det selvfølgelig ikke bare blå kommuner som ikke klarer å få full dekning. Det er selvdfølgelig ikke bare vilje som skal til for åfå til nok barnehager SÅ her i gården er det ikke de rød som svikter, men de blå!
nickoline og supermann Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 her er det AP styre med samarbeid med SP og KRF.........og her fikk alle plass ved hovedopptak. Kanskje ikke der de ville, men alle fikk plass........ Det er helt riktig Anonym. Det er kommunene som svikter og har sviktet!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Her i min kommune har det vært AP styre i 99 år og de var laaaangt i fra full bhg dekning. Har bare blitt dårligere og dårligere. Så nå er det jammen bra at de blå tar over slik at vi kan få farten på sakene her i kommunen :-) Når det er sagt så er jeg også fullt klar over at de i enkelte kommuner hvor det er blått flertall går saktere med bhg utbyggingen. Og det er helt sikkert for å ødelegge for de rød/grønnes bhg valgløfte om full dekning enkelte steder. Men vi får håper at det også bunner i andre ting som at det ikke hjelper å bygge bhg om man ikke har fagpersoner osv også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå