Gå til innhold

Gravid etter dødfødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille jente døde desverre i min mage, uke 20...

Har et spm ang å prøve igjen. Vi har blitt anbefalt å prøve med en gang. Det jeg lurer på er om hormonene fra graviditeten er i kroppen enda, dvs at en evnt graviditetstest hadde vært positiv? Eller er det bare i starten av en graviditet det er så mye hormoner i kroppen at det vil være positivt utslag. Uff, litt vanskelig å forklare...men håper noen forstår. Tenker bare det er dumt å ta en test og hvis den viser pos....og så er det bare pga gamle hormoner i kroppen.

Noen med erfaringer fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Mistet i uke 18 for et par år siden. Jeg ønsket å prøve med en gang selv om legen anbefalte å vente 1 syklus. Jeg husker at jeg hadde mer enn en eggløsning i måneden de første par månedene. Jeg spurte på A-hus når jeg var på kontroll, og de sa at fra 3 uker etter abort kunne jeg se bort i fra falsk positiv test. Jeg var jo utrolig fokusert på å få et barn til. Men det tok over ett år før jeg ble gravid igjen (for å miste igjen), og så et par måneder til før jeg ble gravid med jenta vår som nå er nesten ett år gammel. Jeg ble faktisk ikke gravid før jeg fikk orden på hormonene som var blitt litt i ulage etter senaborten og før jeg fikk fokus bort fra dette med å bli gravid. Lykke til!

 

Og nå er jeg med mine 4 barn ferdig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg mistet jentene mine i uke 23. vi fikk beskjed om å bare prøve igjen hvis det var det vi ville. De sa også at kroppen ikke ville bli gravid om den ikke var klar for det. Jeg var veldig opphengt i å bli gravid, klarte det etter ca 4 månder. Er nå i uke 21 og dette svangerskapet er psykisk tøft... Det blir veldig langt, men jeg tror det for min del hadde hvert tyngre om jeg hadde ventet med å prøve igjen. Men jeg merker at sorgen langt fra er ferdig. Jordmor sa til meg at det var liten sjans for å teste positivt på rester av hormon, men det er større sjans for å bli gravid rett etterpå....Men vær forbredt på at det kan ta litt tid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...