Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver til .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

foreldre, barn ,søsken, nevøer/nieser, oldeforeldre, venner , fadderbarn osv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en søster, hun er alene unte unger foreløpig og får gave for ca 500,-

Foreldre får for 250-300,- ca kjøper sammen med søster. Har skilte foreldre.

Venter nr 1 i februar, så neste år igjen regner vi med å bruke endel der.

Kjøper ikke gave til sambo- sluttet med det ifjor- vi finner heller på ting sammen

Venner 150-200,- Ellers kjøper jeg en liten ting til ungene til de jeg har mest med å gjøre

Har ingen nieser eller nevøer i min familie, men bruker ca 100 pr barn til søskenbarns unger som vi har endel med å gjøre.

Besteforeldre har jeg ikke på min side, men bruker ca 150 på sambos 2 stk

Vi deler det slik at på min del av familien, min søsken foreldre etc brukes mine penger. Men på hans familie som er større er det hans penger som brukes. Han har 2 brødre og bruker ca 300 pr stk. Foreldrene bor sammen og får for ca 500,-

Men det er vel ikke prisen som betyr noe, men at de får en gave de liker og trenger.

Skrevet

Til foreldre varierer det, alt etter som hva vi finner på og hva de ønsker seg.

Men ligger vel rundt 2-400.

I familien vår har vi sluttet å kjøpe julegaver mellom søsknene, vi kjøper heller gaver til barna. Da blir det ca 200 pr barn. Vi som ikke har barn (enda:-) får gave fra søsken.

Til venners barn kjøper jeg for 100-200.

Skrevet

foreldre: ca 250kr stk (har 4 foreldre, og de har "alt" alle sammen...)

barn: har ingen enda, men det blir nok en del ja...

søsken: ca 400kr/stk (har 4 søsken)

nevøer/nieser: ca 200kr stk

besteforeldre ca 250kr stk, som til foreldre

venner: max 200

fadderbarn teller som nevøer/nieser :-)

"Mannen" min får noe vi trenger (i år blir det ny food-prosessor) + noe jeg har laget (en genser strikket av billig ullgarn fra sparkjøp) :-D Må legge til at han elsker de hjemmelagde gavene, hadde nok kjøpt noe ellers...

Tilsammen pleier det å gå med 4-5000...

Jeg gir mye bøker. Kjøper dem på internett fordi det er billigere og jeg sliper lange køer. Må inrømme at hvis jeg har dårlig råd kjøper jeg gjerne fjorårets bøker, for de er ofte på tilbud til 100-150kr. Gir bare hardback-bøker i gave, med mindre personen har ønsket seg en spesiell bok som bare finnes i paperback. Et år jeg hadde veldig dårlig råd, klarte jeg å halvere summen jeg vanligvis bruker på gaver, uten at noen merket noen ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...