Niem og Patrick Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg var hos jordmor for 4 uker siden, altså i uke 26. Da var symfysemålet mitt på 27cm. I dag i uke 30 var det på 30cm. Da sa jordmor at det var ganske høyt, og at jeg må komme tilbake om 2 uker for ny måling og da ville hun kanskje henvise til ultralyd for å se størrelsen på barnet. Men samtidig, da hun skulle kjenne hvordan den ligger i magen, så klarer hun ikke helt og "finne" babyen. Hun trodde hodet låg nedover, og ryggen opp langs venstre side, og beina ut mot høyre side. Så jeg er litt usikker. Har jeg unormalt høyrt symfysemål? 30cm i uke 30 er akkuratt på øverste kant av det grønne feltet.. Håper noen vil svare
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Har vært på kontroll i dag. 35 uker og 33 cm på symfysemål. I uke 30 lå jeg på 30 cm. I uke 27 lå jeg på 27 cm. Veldig likt deg altså. Den følger kurven sin. Legen min sa i dag at hun ikke tror jeg får noen stor baby, kanskje 3400-3500 gram. Helt perfekt for min del, men det spørs om jeg går over termin da. Da blir den nok større. Synes disse legene og jordmødrene sier mye rart til oss. Dersom du blir henvist til ultralyd får du jo bekrefte/avkreftet det jm sier til deg.
Niem og Patrick Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 Okei, tusen takk for svar=) Ja jeg håper på en i samme vektklasse som deg, da det er førstemann Menmen, er greit og bli ivaretatt, hvertfall
Athina' Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Når jeg var 24+4 hadde jeg 27cm, skal til jm den 16.10 og vel jeg har ikke blitt mindre hehe
Athina' Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Glemte å skrive at jeg får også en gjennomsnittelig stor gutt, ble målt på 3D :-)
Adriansmor med tulla Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 har åsså høye mål og var på ul i forrige uke da var hun i overkant av 1,5 kilo i uke 30.... er idag 31+5 og var til jm idag da var målet 34 men jm sa at jeg bar barnet langt fremme og at det er derfor målet er stort og magen vises godt... hun ligger liksom lent framover....så det kan jo være sånn på deg åsså da=) blir arti med ul i uke 36 å se hvor stor hun er da...
Niem og Patrick Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2007 Ja hun snakket noe om at livmora sto høyt.. Ble bare litt forvirret jeg da Hehe.. Ja det hadde vert gøy med ny ul og se hvordan den har forandret seg=)
Får 2 tette Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg var på UL i går pga høyt SF- mål. Jeg lå langt over kurven. Hele 37 cm i uke 34. Det er langt ut i det hvite på kurven. Legen jeg var hos fortalte at målingene de gjør med målbånd ikke er noe godt mål egentlig. Det er altfor mange ting som kan gjøre at det gir utslag. Når de måler ved UL måler de på mm. Jeg fikk beskjed om at jeg ligger an til å få en gutt som vil veie et sted mellom 3600 til 3800. Spiser han ekstra godt kan han blir litt større enn det også, men jeg fikk max 4000. Var veldig godt å ha vært der og få vite dette. Så selvom man ligger over kurven trenger det ikke å bli en veldig stor baby!!! Lykke til! UL er jo bare moro! Var koselig å se den lille igjen! )
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 skjønner ikke at jm di sier at SF målet var så høyt??! mine SF mål har ligget på det samme som antall uker jeg er og det er helt øverst på den grønne linja.. jm regnet med at linnea kom til å være rundt 3600 når hun blir født, men jeg tror faktisk at hun blir mindre vet ikke hvorfor men jeg bare tror det
Niem og Patrick Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg skjønner det ikke helt jeg heller, for alle jeg har sammenlignet med har hatt noenlunde det samme.. Menmen.. jeg får gå tilbake om to uker, og heller få henvisning til UL, så får de måle.. Men regner ikke med den er så veldig stor
med baby nr 4 i magen Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg og hadde høt nivå der over kurven faktisk med første man. fikk beskjed om att babyen var stor. Gruet meg unødig så frem til å presse ut et monster som komm til å sitte fast,,,, MEN ALT GIKK BRA barnet var normal str,3550g og 52 cm. de to andre var litt større, man da viste jeg att symfysemålet ikke hadde noe å si om str. på barnet..heldig vis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå