Gå til innhold

Hvordan få babyen til å rape?


Lille my med sitt første nurk

Anbefalte innlegg

Sønnen vår, som er 2 1/2 uke, har vansker med å få lufta opp etter at han har spist. Vi prøver dasking i baken, massering oppetter ryggen, ligge på magen osv. Men det er utrolig vanskelig å få han til å rape. Konsekvensen blir ofte magesmerter, og innimellom -særlig om natta og kvelden-, kan det være så ille at han skriker nesten hysterisk. Håper det ikke er kolikk.

Noen som har noen supertriks som kan få han til å rape?

 

(PS: Er ikke uerfaren med babyer, og hadde ikke problemer med å få min 15 år yngre lillebror til å rape da han var liten. Men sønnen vår ser ut til å være litt ekstra "vrien" på dette området..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga + snulla & vesla

Vi hadde problemer med å få snulla til å rape...fikk tips på barsel om hva en kunne gjøre. Var jo den med å ha babyen på skulderen og massere ryggen, så var det den med å babyen liggende på magen over låret/lårene til en voksen og massere ryggen. Den som viste seg å være mest effektiv for snulla var at hun satt i fanget (med ryggen mot magen min) mens jeg pressa beina hennes mot magen hennes.

 

Vesla raper også sjeldent, men det ser ikke ut som hun har noen luftproblemer pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter her også md raping, hele gutten ble hysterisk og spent kroppen som en banan når han kom på skuldra. gulpet i et sett... pratet med helsesøster som foreslo å droppe ¨å ha han opp på skuldra, ta heller litt ekstra pauser i måtidet. la baby'n ligge høyt me hodet under spisinga og ei stund etterpå. dette fungerer godt for oss, for lufta får han ut ved fising.... passer på å la han ligge å plundre litt nåhan vokner opp, masserer under fotene og da kommer lufta ut i store mengder.. Heldigvis...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...