Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Noen her som har erfaring? Magen min ser fæl ut etter to keisersnitt....
Cat.68 Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 jeg har tatt full mageplastikk. Hva lurer du på?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 er ikke HI men lurer jeg også. la på meg masse i sv.skapet og har nå en fin mage som virkelig henger ...og ikke bare litt heller. er det muligå få dekt dette? og hadde du mye smerter etterpå?
Monajenten Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg opererte 30. august. Fikk det dekket. For å få det, må man gå gjennom fastlegen og få han/henne til å skrive en henvisning til deg. Vi har fritt sykehusvalg, så du kan sende til de klinikkene/sykehusene du selv ønsker. Jeg ble operert på Colosseumklinikken i Oslo og er 100 % fornøyd. Utrolig snille mennsker og en kirurg som fikk meg til å føle meg veldig trygg. Man får sykemelding for tre uker etter en bukplastikk, og jeg hadde nok helt fint klart å jobbe igjen etter tre uker om det var aktuelt (er i permisjon.) Men det er først nå i det siste at jeg begynner å få skikkelig følelse i huden igjen (seks uker siden.) Det var vondt å reise seg og sette seg ned den første tiden, gikk helt greit å sitte/ligge. Men jeg trengte ikke smertestillende i mer enn tre-fire dager.
Cat.68 Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kan egentlig ikke gjöre annet en å signere monajenten her jeg. jeg fikk det også dekket og fikk det utfört på privat klinikk gjennom fritt sykehusvalg , da de som oftest har kortere ventetider og er flinkere. Du kan se min forvandling her. www.swedishflower.piczo.com under bukplastikk.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 cat 68... så fin mage du har fått ! -litt misunnelig ja .... min er nesten værre enn din var før, men er pyse...vet ikke om jeg takler smertene. (føde er greit, men dette ?) er det veldig vondt? hvor lenge på sykehuset? klarer man å fungere raskt igjen? ...er alene med barna uten noe særlig avlastning
Monajenten Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Man er ikke lenge på sykehuset. Jeg bor i Bergen og opererte i Oslo. Reiste bort onsdag, opererte torsdag kl. 11.00, fjernet drenene fredag kl. 10.00 og reiste rett til flyplassen og hjem igjen. Det gikk helt greit. Som sagt, så er det ubehagelig å reise seg og sette seg ned i starten, men de smertestillende hjelper godt. Har man små barn, blir man anbefalt å ha hjelp i en uke etterpå, men jeg er veldig glad jeg hadde hjelp litt lengre enn det. Det var ikke vondt å operere, for man får full narkose. Husker bare at anestesilegen sa: Kjenner du noe nå? Ja, sa jeg, og det neste jeg husker er at jeg våknet opp ferdig operert;) Hadde ikke vondt da fordi jeg var bedøvet, og tok smertestillende da jeg kjente at smertene kom snikende. Vil ikke anbefale deg å operere om du ikke har noe avlastning i ihvertfall en til to uker, det er viktig. Både for deg selv, og for at arret skal få gro fint.
Cat.68 Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 Nei vettu jeg synes ikke det var så ille jeg. Selvfölgelig er det vondt, men det er så verdt det at smertene blir ubetydelige i det store hele. Du får godt mes smertestillende og etter ca 3-4 dager er du forbi det verste. Som monajenten sa det er egentlig verst å sette seg og reise seg opp og det er vanskelig å finne en god liggestilling. Men hvis man bruker godt med smertestillende trenger man ikke å ha så vondt. Man får reise hjem allerede samme dag som operasjonen, men hvis man bor lenger en 1 times reisevei ifra klinikken anbefaler man at man sover over på hotell i direkte närhet til klinikken. De fleste klinikker har avtaler med hoteller man kan ta in på. Den förste uken -14 dagene kan det väre problematisk og rette ut ryggen. Dette fordi huden i magen er så hardt strammet men det går seg til. Jeg anbefaler deg å ha hjelp i huset ihvertfall förste uken ,da det er vanskelig å få gjort noe praktisk da. Hvor store er barnen dine?? Jeg trur at det finnes bare muligheter jeg. Hvis du har det vanskelig med avlastning så skal du se du greier også det på et vis. Men du må nok ha et minimum med avlastning de förste 3-4 dagene. Lykket il.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Så fin mage du har fått! Har du gått ned i vekt ved siden av også? Kjempefin mage altså!
Cat.68 Skrevet 12. oktober 2007 #10 Skrevet 12. oktober 2007 Takk, Ja jeg har gått ned 19 kilo i forkant av operasjonen ;o))
meg & to små vampyrer Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Forskjellen på de første og de siste bildene var veldig stor og jeg må si at jeg kan forstå at du fikk det innvilga. Høres bra ut med nye mage:) Og heregud så flink du må ha vært som gikk ned 19 kg før operasjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå