Gå til innhold

Gi meg dine 5 billigeste middagstips!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må spare mest mulig penger nå fremover(skal ut med 8000 i dep 1 januar), så skal på stoooor handling i kveld. Skal kjøpe mest mulig middager og billigest mulig.

Jeg er så møkk lei av å finne på middager så hjernen min fungerer ikke.. finner ikke på noe, så jeg trenger hjeeeelp.

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen poser med tomatsuppe

fryktelig mye poteter

kilospakker med pasta og en 5kg pose med ris

hvis du ser på reklamen du får i posten så er det helt sikkert en av kjedene som selger kjøttdeig på billigsalg. de frossne rullene er ofte billigst. de er fulle av salt og fett og vann, men de er billlige og gode nok til hva som helst.

frysetorsk er også ganske billig, og lett å lage noe godt ut av.

så kjøper du en strømpe med løk

og en klase med hvitløk, og vips så har du en base for de neste ukene som er helt ok.

så kan du kjøpe grønnsaker og tilbehør alt etter hva du har råd til etterhvert.

en billig og innmari god middag er kyllingsuppe med potet og ris, den varer i flere dager og er lett å lage.

stek kylling og lag litt sky av det som blir igjen i panna, finn en diger gryte, hell skyen oppi og legg den steket kyllingen opp i gryta sammen med alt du måtte ønske av godsaker, poteter gulrøtter løk sopp, sitrongress, chili, ingefær... etc . to/tre blokker med kyllingkraft og vann så du fyller gryta. Nam nam nam, kok til det er ferdig - en time ca. veldig god den dagen, mye bedre dagen etterpå.

litt vin eller rømme eller begge deler oppi er også innmari god, men det er jo ikke så billig.

Skrevet

Pannekakemix 16 kr eller noe. Vi fikk til 6 pannekaker, selv om det står 8-10.

pøle med brød

torsk (euroshopper ICA - 20 kr for 4x400 gr.)

Joikakaker med brødskive eller makaroni.

supper

Uff, har jo hukommelse som ikke ligner grisen da.. Men sjekk ut varene til Euroshopper, Firstprice ol så finner du masse billig mat der.

Skrevet

Tusen takk for tips... noen store gryter skal jeg lage.. det holder til noen dager da.. men ikke riktig så store mengder da.. hehe;)

Skrevet

billige pakker med spagetti og en haug med bokser med knust tomat..

da er det bare å blande det sammen og tilsette det krydderet du liker og ha i grønnsaker eller kjøtt om du har det, men det er faktisk ganske godt uten kjøtt også. og veldig billig middag for 2 for ca 10 kroner!!

hilsen tidligere fattig student

Skrevet

Tuuuusen takk:)

Skrevet

reis til sverige;) hvis du bor sånn til da...der er det ihvertfall ok å få handet så lenge du vet hva som er billigere der;) va r nettop og brukte 100,- der og fikk 12kg kjøttdeig. 6kg kyllingfilè og pålegg og osv;)

om ikke annet kjøp kgsekker med pasta. first price produkter er som oftest gode;) sausposer i bunker f. eks;)

Skrevet

synd at all den billige maten virker er den som er usunn da, kan ikke leve på grandiosa og ris frem til jul heller?::) vi har ca 1500 kr i uka totalt og leve for, inkludert klær og buss. har funnet ut at så lenge vi handler på rema klarer vi oss bra. kjøttdeigrull til 13 kr, kyllingfilet til 70og noe pr kilo. har ofte store prisforskjeller på frukt og grønt, plukker det billigste jeg!

billigste middager:

hjemmelagd carbonara-svingodt, men ikke altfor sunt! har gjerne salat til, hjertsalat koster 13 kr for to og er kjempegodt.

alt av supper, men lager de selv. har oppskrift på en nydelig linsesuppe, kan legge den ut om dere vil!

æsj, der slo jernteppet inn. hadde mange forslag jo!! håper dette blir en lang tråd, trenger litt inspirasjon jeg også..

Skrevet

pølse og potetmos, ikke bare billig- men enkelt å kjapt å lage også

kjøttdeig og spagetti- samme der

andre tips er å handle billigkjeders egne merker, coop xtra, euroshopper etc.

Skrevet

Lag lapskaus med pølser- billig og kjempegodt!

Dessuten kan du lage stoooor porsjon slik at du kan fryse ned og ha senere.Det tar litt tid å skrelle alle grønnsakene, så dette kan godt lages på en helgedag...

Noe annet som er supergodt og billig er raspeballer med kålrotstappe og kjøttpølser. Igjen tar det litt tid å lage, men det er jo så godt.

Poenget er at det meste med poteter er billig, siden man kan kjøpe poteter i 5kg poser billig de fleste steder. Så det kan være lurt å tenke ut retter med mye poteter i. (Som lapskaus og raspeballer...)

Hvis du liker ertesuppe, kan jeg forøvrig anbefale deg å lage det fra grunnen av. Hvis du vil ha kjøtt i, koster kjøttet litt, men tørkede erter er nesten gratis. Man trenger jo heller ikke ha så mye kjøtt i. Det er tross alt ertesuppe, ikke kjøttsuppe :-) Dette tar faktisk 1-2 dager å lage, fordi ertene må legges i bløt, men det er ikke mye arbeid. Bare legg dem i bløt i en bøte med kaldt vann, og bytt vannet innimellom. Når ertene er myke kan du gå i gang å koke.

Dessuten er det tilbud både på kål og fårikål-kjøtt for tiden. Har sett kjøttet ned mot 39kr/kg, og husk at det kan godt fryses :-)

Skrevet

Hei. Et godt tips hvis du har dårlig råd er å kjøpe inn bakevarer og vikingmelkpulver,da kan du bake det meste.du kan også lage pizza av restene i kjøleskapet.Ta på det du har..pølse,skinke,bacon,ost.eller hva du måtte ha. vi sliter også med økonomien for tiden og har funnet ut at ting som alltid lønner seg å ha er knekkebrød,havregryn,egg,vikingmelkpulver og bakevarer.hvis du da tenker økonomisk og handler firstprice eller coop varer til pålegg og kjøtt så har du det meste basic for å klare dere. Vi kjøper også ferdig brødbake poser fordi det blir to brød og disse hjemmelagede brødene holder seg lenger.:) røkte pølser og lapskausblanding(på pose til kr 11) er også billig,godt og enkelt.

Skrevet

Kan nevne at når jeg lager ertesuppe lager jeg 10l om gangen. Da har jeg 10 middager for 2 (suppe kan fryses), for under 100kr!

Skrevet

Så forresten at noen hadde skrevet at "billig mat er usunn"... det må den absolutt ikke være. Man kan lage god, sunn mat billig, men det tar ofte noe lenger tid. Billig og sundt betyr null halvfabrikata, mye poteter og gulrøtter, erter og bønner (man slutter å fise når magen har blitt vandt med det) :-D

Anbefaler veldig å lage store porsjoner og fryse ned.

Skrevet

hvis du leste resten forsto du kanskje at jeg prøvde å si at jeg har leitet litt rundt omkring, og funnet ut hvor jeg skal kjøpe billigst mulig. er ikke den enkleste løsningen, men vi spiser ingen halvfabrikata, da tar jeg heller ei brødskive med egg på til middag eller noe.

poenget mitt var vel at ved første øyekast er det den usunne maten som er billigst!

Skrevet

Vil forresten legge ved at det lønner seg å handle inn for hele uka med en gang. Du er sikkert klar over dette fra før men.. Vi er alltid kjempesløve på å handle inn stort.. Vi handler heller fra dag til dag, og taper masse penger på det. Skriv ukeplan for hva dere skal ha, ta med handlelisten på butikken og gjør deres ytterste for å holde dere til den!!!

Skrevet

pølsesuppe er en slager her..kjøp en diger pose frossen lapskausblanding på coop obs og prior kalkunpølser..buljong sammen med dette..rekker til maaaange middager,og man trenger bare kjøpe en pakke pølser hver gang:o)

ellers:

*pasta og kjøttdeig

*grøt

*en stoooor sekk poteter

*hjemmelaga pizza

Skrevet

et lite tips til GRØT

Vi bruker JASMIN ris når vi koker grøt, Man får jo en 5 kilos sekk på disse etniske butikkene og man følger bare oppskriften til langkokt grøt. Smaker akkurat det samme og er BILLIG..

kok mye ris når du skal ha det til middagen en dag så kan du dagen etter ha stekt ris med grønnsaker.

Kjøp mange bokser med hakket tomater så har du både til tomatsuppe og spagettisaus.

Enkel tomatsuppe er 2 bokser hakket tomat. fyll opp boksene med vann etter at de er tømt. ha i 2 terninger med kyllingkraft, samt makaroni. enkel og god suppe :)

Skrevet

First price fiskepinner og potetstappe/gulrot og kålrabistappe/potet og brokkolistappe osv.

Middag for to til under en tier.

Sunt er det og. Og godt.

Skrevet

Ja, det er en knall idè. Man kan variere med å lage stapper som er blanding. Det er kjempegodt!

Skrevet

Supper (serveres med brødskive /rundstykke ved siden av)

Fiskerpudding & poteter

Pølser & potetmos

Lapskaus

Spaghetti & kjøttdeig

Skrevet

Barnevennlig og billig:

1. Fiskepinner, gulrøtter og poteter.

2. Stekte pølser, båtstekte poteter, stekt løk.

3. Lapskaus av 1 pk frosne gr.saker og 1 pk pølser.

4. Kokt torsk, hvit saus og brokkoli/gulrøtter.

5. Joikakaker og potetmos.

Lykke til, godt vi er flere i samme båt. har funnet ut at det viktigste er å unngå fast-food, vi er nemlig fæle til å kose oss med noe godt etter ungene er i seng, og det er jo DET som koster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...