Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Fy flate for et slit!!! Kom ikke her og si at fødsel nr 2 er så mye kortere og lettere enn nr 1, for det stemmer visst ikke alltid. Men ok. Babyen er født, og mot alle odds ble det en jente! Det er ikke helt vanlig i familien å fa jenter, så hun skal vel bli godt bortskjemt tenker jeg. Kort fortalt fra fødsel: Riene begynte i 2-tiden natt til mandag. 5-7 min mellom og varte i 1 min. Holdt på sånn hele natten, og da småen ble kjørt i bhg av faren, var det 4-5 min imellom. Ringte føden og fikk beskjed om å komme. Kom på Storken kl 09 med 6 cm åpning og var sikker på at dette skulle ta en times tid. Sånn gikk det ikke, for denne jenten var sta som et esel og ville ikke ut uten kamp. Og kamp fikk hun frem til kl 13.30. Da måtte hun gi tapt og komme ut. Vi fikk helt sjokk, for vi var så sikker på at det skulle bli gutt!! Nytt sjokk da hun ble målt, for hun var 53 cm og 4350gram. Nesten ett kg mer enn broren var. Puh. Glad jeg ikke gikk over termin,- noe jeg også var sikker på at jeg kom til å gjøre. Hehe.. Jeg må slutte å være så sikker på ting... Da takker jeg for meg og ønsker dere alle lykke til. Det er noen timers arbeid å få ut disse barna, men hjelpe meg så godt det er å ha dem i armene og ikke i magen!!!
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 He-he :-) Gratulerer så masse med den store-fine jenta !! Skøy at det ble jente da hvis alle var "sikker" på gutt =) Kos dere masse i tiden fremover... Snaaaaaart miiiiiin tuuuuuur !! =)
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 *misunnelig* Vil også være ferdig snart hehe! Gratulerer så mye med den lille tulla :)
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Gratulerer masse. Koooos dere med jenta
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 GRATULERE SÅ MASSE MASSE!!
Sanna Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 GRATULERER så utrolig mye:) !!!!!!!! Så godt for deg at du er ferdig. Der kom du meg i forkjøpet gitt;) 2 dager på overtid her.... Har sett etter deg her inne og hatt mistanke om at du har hatt fødsel på gang:) Kjekt å høre alt gikk fint. Stor jente. Tror selv jeg får et stort barn. Håper snart d blir min tur:) Klem
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2007 Tuusen takk alle sammen. Jeg kjenner på meg at jeg kommer til å henge litt her inne enda og følge med dere ;o) Det er ikke bare bare å kutte rett av når man har sittet og lest her i over ett år!! Man må vel avvennes ) Klemmer fra
Gulline, mirakelgutt og spire! Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Gratulerer så masse Renate! Har tenkt på deg disse dagene! Heldige vi to som fikk før termindato begge to :-) Vi lovet jo å holde hverandre oppdatert, men her har ammetåken slått til for fullt ;-) Kos deg videre med den store lille prinsessen din, er enig med deg at det er godt å ha de i armene og ikke i magen :-) Klem!
Kahbean Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Gratulerer med litjpia!!! Lurer bare på hvorfor du var så overasket at det ble jente? Fikk du beskjed fra UL at det skulle bli gutt eller var det bare at dere trudde det skulle bli det? Lurer bare fordi vi skal få gutt i følge UL men har noen venner som fikk samme beskjed men ut kom ei jente. Bare nysjerrig om det sjedde til dere også
svana72 Skrevet 11. oktober 2007 #16 Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer så mye,så kos da med ei jenta....Ønsker dere all lykke...
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 11. oktober 2007 #17 Skrevet 11. oktober 2007 gratulerer masse masse med jenta deres!!!:):)
alines Skrevet 11. oktober 2007 #19 Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer så mye.... Da fikk du før meg........ ) Har en dag til termin og jordmor sa at jeg hadde 1 cm åpning i går.... Så her går det i museskritt....... Men lykke til med jenta.... Ønsker dere all lykke i framtiden.....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. oktober 2007 Så koselig med så masse gratulasjoner!! ) Vi ville ikke vite kjønn på ultralyd. Ville ha spenningen, men vi visste innerst inne at det var gutt fordi det bare er gutter i familien. Av 10 barnebarn er ett av dem jente, og det datteren vår. Helt sinnsykt! Vi har jo malt rommet hennes delvis blått og vasket masse av storebrorens klær. Har jo bare blått her!! Må ut og handle masse nytt nå. Hun får oss til å gå på en økonomisk smell her )))) Neida. Det er ikke så ille, men vi må handle en del mer enn vi hadde trodd. Hehe... bare koselig det. Kan forresten nevne et par ting jeg ikke var forberedt på nå etter fødsel: 1. Jeg har fått mer vann i kroppen etter fødsel enn jeg hadde før. Dette er visst helt vanlig og vil forsvinne i løpet av 6 uker. Jeg som trodde jeg skulle få bedre plass i skoene nå. De er supertrange! 2. Etterrier. Dette hadde jeg ikke sist, men det er visst sånn at de aller fleste annengangsfødende får dette når livmoren trekker seg sammen. igjen. Skikkelig ubehagelig!! Det skal visst være over innen en uke... Merker mindre til dem allerede i dag (dag 3) heldigvis, så får håpe de gir seg helt snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå