Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen og hu prøvde å finne hjertet men desverre :( og angsten blir værre og værre for hver dag som går nå.. usj.. får ikke ny legetime igjen før etter UL (5 uker til) så vet ikke om jeg klarer å holde ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slett ikke alltid legen finner hjertelyden så tidlig. Da jeg var hos legen i uke 13 fant hun den, men sa før hun startet at det ikke var sikekrt at vi ville få høre noe. Da hun fant den sa hun at det å kunne høre den så tidlig nok var fordi jeg var såpass tynn, men at det uansett ikke hadde vært noe å bekymre seg for hvis vi ikke hadde hørt noe.

Men du kan jo bestille en privat UL hvis du bor slik at du har anledning til det - der ser du hjertet slå, og får høre lyden. Mye lettere såvidt jeg vet å se det på UL enn med doppler (sånn legen har).

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Hvorfor prøvde hun å finne hjertelyden? Jeg er 13+2 idag. Legen min ville lete etter den forrige uken siden det er morsomt å høre, men jeg nektet siden det er mest normalt å høre hjertelyden etter uke 16. Ville ikke ha mye unødvendige bekymringer.. Prøv å ta det med ro, det er ganske normalt at de ikke finner hjertelyden i uke 13. Trøsteklem :)

Skrevet

ja,skal kanskje bestille innvendig UL eller vanlig UL her.. må bare høre med sambo først . det koster jo en del og vet ikke om jeg har råd til det akkurat NÅ..

Skrevet

jeg spurte fordi jeg minnes å huske på at sist gang så hørte jeg det i uke 12-14 (er ikke heeelt sikker der da..) og hørte det tydelig . Men kan være jeg ikke er så langt på vei allikevel? Men får se om noen uker..

Skrevet

da jeg var på kontoll i uke 14 kunne ikke legen finne hjertelyden, hun sa det hadde mye å gjøre med hvordan babyen ligger der inne. jeg er nå i 22 uke og det er fult liv her inne. tror ikke det er noe å være redd for. legen hadde nok sendt deg til ul med en gang vist hun var redd for at det var noe som ikke stemte. men uansett, lykke til videre

Skrevet

Hos jordmor i uke 10+2 hørte vi klart og tydelig hjerteslag med en sånn dopler... 165 Hjerteslag.

Skrevet

Jordmor fortalte meg i uke 13 at sjangsen for å finne hjertelyden var veldig liten...!!

Hun sa til meg at jeg kunne komme tilbake etter 2 uker om vi ikke klarte å finne den... Så jeg synes du skal ringe jordmoren du går til å høre om hun har tid til å ta deg inn om noen uker for å sjekke pånytt :) Slik at du ikke går rundt å bekymre deg... Skal ikke være nødvendig å bruke masse penger på UL... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...