Gå til innhold

Rytme på 4 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde så fin rytme vi, med 3 dupper om dagen, men har kommet ut av det og kommer ikke inn i den igjen. Er det på tide med kun 2 dagdupper tro?

Han sover veldig godt om natta, ca 12 timer fra 19, med en nattamming. Men de siste dagene har han ikke vært fornøyd når han er våken heller, bare sutrete og har kun sovet bittelitt når jeg først har fått han i søvn (enten inne eller ute på tur).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss det er din første baby, så tar det lang tid, gjenre ett eller to barn til, før du klarer å lese babyens "språk". Du må følge rytmen ditt barn vil ha. Du må vite når han pleier å bli trøtt og legge han før han blir overtrøtt, for da klarer han ikke sovne, bare grine. Uansett så endrer babyers rutiner hele tiden, du må bare henge med:)

Sutrer han om dagen så ville jeg først prøvd med pupp7evt flaske om det er det han får. Mens han spiser så får du en indikasjon på om han er trøtt eller ikke. Blir han døsig og nesten sovner med maten, så er han trøtt ja.

Babyer liker vaner, og sover han best f.eks i vogna på tur, jå så er det helst der han vil sove. Mine har alltid lagt i sengen med vindu åpne, og få rsjelden til å sove i vogn elle rbil...

At han våkner en gang om natta, kan også endre seg. Du må bare følge han og ditt instinkt, ikke tenke på klokkeslett, da går det ofte bedre.

Skrevet

Jepp, det er stadig i endring. Det er mitt andre barn, og jeg føler jeg "leser" han bedre enn søsteren. Derfor har alt vært som en drøm hittil. Men nå er problemet at han våkner etter kun kort tid (den perioden av søvnen hvor de sover lettere før de finner ut at de kan sove mer... da våkner han istedet enda han ikke er utsovet). Ja, ja, om jeg har lært noe fra førstemann er det at alt går over, det er bare en fase. Vi finner nok ut av det etterhvert. Har ikke helt skjønt om han liker vogna eller senga best, for jeg har alltid brukt vogna, men her en dag var jeg vognløs og da sov han som bare det i senga si (3 timer!). For han sutrer alltid før han sovner i vogna, men det gjør han også i senga på dagtid (men ikke om kvelden, forstå det den som kan).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...