Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 gikk ut på dato 8.10, men har så lyst å lage kjeks,og har alt,men eggene gikk ut på dato for 2 dager siden..kan jeg enda bruke de? eller..? har 3egg,skal bare bruke 2,så kan jo kanskje knuse det ene for å se hvordan de ser ut først? stått i kjøleskapet hele tiden.
Vipsenmamma Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, det kan du. Egg holder seg lenge, lenge over datoen. Dessuten lukter du det med en gang hvis egget har blitt dårlig.
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Ja, nesten garantert. Du kunne antagelig brukt dem om de var 1 år gamle også. Egg har myyyyyye lenger holdbarhet enn den som er oppgitt på pakken. er du usikker så legg dem i et glass med vann, synker dem er de helt brukbare, flyter egget derimot bør du kaste det, da er det råttent.
Mom2Two Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Slik jeg har skjønt det er eggene holdbare nesten en måned etter den datoen som står pga.eu-regler., så akkurat egg som har gått ut for to dager siden tror jeg du kan bruke, ja.
*Rutletutt* Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Det går nok helt fint:o) Pleier alltid å gå over dato her før jeg får brukt alle eggene (nesten da). Er du usikker, ta vanntesten....flyter egget er det ok, synker det er det søppel. (tror det var sånn...rett meg hvis jeg blander nå....);o)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 jepp. eneste problemet med utgåtte egg er at plommen og hviten ofte går litt sammen så kan være vanskelig hvis du skal dele plommen og hviten. men tror ikke det er noe prob etter 2 dager.
*Rutletutt* Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 He, he - ser av Alva sitt svar at jeg husket feil, ja;o)
Turtle Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 egg er holdbare en hel evighet, og den datoen som står på er siste salgsdag i butikken så eggene skal mindst være holgbare en uke etter den datoen. for å være sikker kan du legge eggene i en bolle med kaldt vann, synker de er de gode og flyter de er de for gamle. hadde egg i kjøleskapet som gikk ut for en mnd siden som forsatt sank og de ble bløtkokt og smakte helt som vanlige egg
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2007 ok..skal ta denne vanntesten da..men nå var det jo to forskjellige svar her på hvordan den er..hehe..så hvordan er den? skal knuse den ene også å se og lukte da,hehe =) men da blir det kjeks her da =) nam,nam=) lovet lillegutt det lenge nå,så greit å gjøre det når han er i bhg og ikke spiser opp deigen,hehe =)
*Rutletutt* Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg ville stolt på Alva her, he he;o)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er helt sikker på at min versjon er rett, er nesten nabo med en som driver med høns så har fått god opplæring i mye om høns og egg for å si det slik ;-)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2007 ok=) da gjør jeg det,pluss knuser det 3 for å være sikker da,hehe =) nå blir det kjeks i huset =))
Dailis Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Ja det kan du. Det er bare euregler som setter den korte holdbarhetsdagen på egg. Sannsynligvis kan du bruke dem i en måned eller to til:) Og er det dårlig lukter du det når du knekker dem=D
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 Hvis jrg skal bruke egg som har gått ut på dato Slår jeg ett og ett egg i en kopp før jeg har det i det jeg baker. For du kjenner med en gang om det lukter.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. oktober 2007 jepp:) skal gjøre det,er ett og ett egg som skal røres inn uansett,og har 3,men skal bare bruke 2,så kan knuse det 3 for å¨skjekke også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå