Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg lese om introduksjon av mat? Synes vi fikk så lite info om det på helsestasjonen.. Jenta mi er 5 og en halv måned og fikk sin første smakeprøve av maisgrøt i dag, hun smatta det i seg og virket veldig fornøyd :) Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem videre, i dag fikk hun 1 ts grøtpulver bladet i mm. Når kan jeg øke mengden og når kan hun få andre typer grøt/mat?

Og er det noen som vet om en god og lettvint barnemat kokebok? I sverige har de en som heter 1. mosebok, men jeg finner den ikke her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har mange fine oppskrifter på barnemat.com Ellers synes jeg også at vi får litt lite informasjon om mat i Norge. Har lest en del på http://www.wholesomebabyfood.com og www.babycenter.com

(amerikanske)

Skrevet

Jeg har nok ikke helt fulgt noen oppskrifter med mine, har bare tatt litt mme og blandet i pulver til en tynn grøt/tjukk suppe og gitt en 5-6 ts første dag, så litt flere sjeer neste dag og etter en uke har vi kommet opp i nesten normal grøttykkelse og litt over halv porsjon. Helt i starten med fast føde bør man vente minst en uke mellom hver gang man introduserer noe nytt (første 1-2 månedene), men etterhvert trenger man ikke tenke på det. Vi skal gi mini grøt for første gang i dag, er spent på om han vil like det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...