Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hvor kan jeg lese om introduksjon av mat? Synes vi fikk så lite info om det på helsestasjonen.. Jenta mi er 5 og en halv måned og fikk sin første smakeprøve av maisgrøt i dag, hun smatta det i seg og virket veldig fornøyd Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gå frem videre, i dag fikk hun 1 ts grøtpulver bladet i mm. Når kan jeg øke mengden og når kan hun få andre typer grøt/mat? Og er det noen som vet om en god og lettvint barnemat kokebok? I sverige har de en som heter 1. mosebok, men jeg finner den ikke her...
kladde Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 De har mange fine oppskrifter på barnemat.com Ellers synes jeg også at vi får litt lite informasjon om mat i Norge. Har lest en del på http://www.wholesomebabyfood.com og www.babycenter.com (amerikanske)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har nok ikke helt fulgt noen oppskrifter med mine, har bare tatt litt mme og blandet i pulver til en tynn grøt/tjukk suppe og gitt en 5-6 ts første dag, så litt flere sjeer neste dag og etter en uke har vi kommet opp i nesten normal grøttykkelse og litt over halv porsjon. Helt i starten med fast føde bør man vente minst en uke mellom hver gang man introduserer noe nytt (første 1-2 månedene), men etterhvert trenger man ikke tenke på det. Vi skal gi mini grøt for første gang i dag, er spent på om han vil like det :-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for svar, jeg fortsetter å prøve meg frem jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå