Gå til innhold

Hurra, jeg har blitt mamma! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl. 01.25 natt til onsdag den 3.oktober ble jeg endelig mamma for første gang :-)

Var på overtidskontroll på sykehuset forrige mandag, og da løsnet legen litt på hinner for å få litt fortgang på ting. Hadde ikke engang kommet meg ut i bilen før den første sammentrekningen kom.

Fikk rier utover dagen, men veldig uregelmessige, og utover kvelden dabbet de litt av.

Utpå natta ble de vondere, og jeg fikk mest vondt i ryggen. Så jeg la meg på sofaen med en varmepute på ryggen.

Dagen etter ringte jeg sykehuset, men de mente det var best å vente til riene ble mer regelmessige, det ble de utover etterminddagen. Og da de hadde kommet med 5-6 minutters mellomrom i 2-3 timer, ringte jeg tilbake til sykehuset og sa vi kom.

På sykehuset ble jeg undersøkt, og jordmora lurte på om jeg ville vite hva som hadde skjedd siden dagen før. Joda, jeg var jo spent på om det hadde blitt noe åpning. Det var det, hadde 8 cm åpning allerede. Jeg ble så glad at tårene bare trillet! :-)

Etter da stod jeg litt med prekestolen, og satt på en krakk for å få babyen lenger ned i bekkenet.

Etterhvert inntok jeg den berømte fødesenga, og takket ja til lystgass etter litt overtalelse fra jordmor som mente at det var tungt å føde uten noen ting. Så da ble det lystgass og varmepute på ryggen.

Selve fødselen gikk utrolig fint, det var ikke så ille å trykke ut babyen som jeg kanskje hadde trodd. Det var helt fantastisk å få den "lille" bylten opp på magen. Skalv skikkelig både under og enda mer etter fødselen, så jeg bare leverte babyen til samboeren min da han hadde klippet over navelstrengen. Så fikk jeg tre små "pyntesting", fikk bare en liiiten rift.

Lille gutten vår var 4140 gram, 54 cm lang og 37,5 rundt hodet.

Jeg syns selvsagt han er verdens nydeligste gutt, og er utrolig stolt! :-)

Nå koser vi oss hjemme, og begyner endelig å få litt teken på å være foreldre :-)

Hilsen en megen lykkelig spirevipp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse! Kos der i tiden fremover nå, for den går så altfor fort :)

Skrevet

GRATULERER og kos deg masse i tiden fremover :-)

gleder meg til det blir min tur...

Skrevet

GRATULERER:)

Høres ut som du har hatt en flott fødselsopplevelse.

Skrevet

gratulerer med lille vennen din! han var jo en god bylt også han da, så flink du er! Tenk at du klarte hele den jobben alene på sofaen! Du er jammen en tøffas! hurra for deg!!!

kos dere med lillingen, og jeg vet at sikkert tusen har sagt det før meg, men tida går så fort, så bruk den på kos og ikke bekymring - alt går fint, og lurer du,så spør!

ha en fin dag!

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!! :)

Kos dere sammen alle sammen. :)

Skrevet

gratulerer!

så morro å lese om alle som får babyene sine om 16 uker er det min tur. gleder meg som en gal.

Skrevet

gratulerer så mye:) så flink du var:)

Skrevet

gratulere så masse. . dere får sende litt fødestøv til oss andre;)

Skrevet

gratulere så mye:)

og lykke til frammover..

Skrevet

Gratulerer såå mye med gutten :o) Hørtes ut som en flott fødsel :o)

Skrevet

Tusen takk dere!

Ja, dagene bare flyr ifra meg, plutselig er det kvelden :-)

Vi storkoser oss!

sender litt fødestøv til dere som trenger det **********************

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...