Gå til innhold

han har gjeld over hode... jeg får angst.. sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4 mndr på vei med vår første, og nå begynner nervene å ta meg. Min samboer har stor gjeld, noe jeg har visst om ganske lenge. Han har allerede ordnet opp i en gjeld på 70 000. Men han har ennå 150 000 igjen. Dette er gjeld som er gått til inkasso osv... Nå er vi på husjakt og han håper på å få refinansiert? gjelda si i huslånet. men jeg tviler på at banken vil gi han det. Vi må ha større plass, bor på 25 kvm... jeg jobber som vikar og for ikke lån da, har jo forresten et lån frafør.. Han tjener rimelig bra ca 26 000 i mnd, men hjelper det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG kan trøste deg... sitter i samme situasjon selv, bare at jeg venter nr 2 med denne mannen, han har skattegjeld og annen inkassogjeld på 400 000, får vel sikkert aldri lån, så om vi skal få oss hus i fremtiden er det jeg som må låne penger, og da får jeg max låne 800 000 tenker jeg, det blir ett fint lite hus... usshh!! det verste er at han aldri setter seg ned med papirene, for å rydde opp!! skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å få ut fingeren, skjønner det er vanskelig, men han kan faktisk havne i fengsel.... har prøvd å ringe kommunen for å høre om det er noe jeg kan gjøre, men de sier bare at han MÅ prøve selv først, dvs ringe alle kreditorene og krype til korset! kjenner det koker inni meg når jeg tenker på det. dette er det eneste problemet vi har, men jeg kjenner det skygger over ALT det fine vi har, fordi det bare beviser at jeg har funnet feil mann å ha familie med....

vi sitter fint i det...men vi er ikke alene iallefall...

Skrevet

Han får nok ikke refinansiert, så dere må finne en annen løsning.

Dere kan jo gjøre som jeg gjorde, men det krever at du stoler 110% på han.

Sambo hadde inkasso på nær 100 000. Jeg søkte om forbrukslån og fikk det.

Sambo ringte så til inkassoselskapene og fikk tilsendt regningene.