urigeller Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Hva mener du er verst av disse to tilfellene: 1. Boligområde med 30-sone. Du kjører 60 km/t. 2. Motorvei med 90-sone. Du kjører 120 km/t. Svaret gir seg vel selv? Men neida, her vi bor prioriterer politiet å ta de som kjører for fort på motorveien, fremfor fartsbøllene i boligområdene!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Ja jeg synes nr 1 er verst, men nr 2 er ikke akkurat bra den heller, begge deler kan bli fatalt.
Turtle Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er av de som tråkker litt for hardt på gassen, men det kunne ikke ramle meg inn å gjøre det i boligområde eller forbi skoler/bhger. fikk denne forklaringen en gang på hvorfor de oftest er på motorveg o.l : det er up som sjekker på motorveger og distrikstspolitiet som tar boligområder og skoler, og de har rett og slett ikke midler til å gjennomføre kontroller............ sykt men det kom fra en politimann
Monajenten Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er sikkert helt dum, men hva er up? "...det er up som sjekker på motorveger..."
Turtle Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 up=uttrykningspolitiet de er betalt av et annet budsjett en distrikstpolitiet byråkrati er noe hærk
Dronningen! Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 UP= utrykkningspolitiet Altså de som kjører med blå lampe på taket eller skjult i grillen:o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Her er det fartsgrense på 30 i boligfeltet. En kompis av meg ble kjørt på i 30km/t av en gammel dame for ca 7-8år siden. Nå kjører folk i feltet i 50-60 og det er uoversiktlig akkurat ve garasjen opp ved veien her. Tør ikke å tenke på hvor mange ganger vi har NESTEN blitt påkjørt enten når vi sykler, aker eller lign bare fordi bilistene ikke kan være forsiktig i feltet. Jeg kjører konsekvent i 20-30 opp og ned her. Vil ikke kjøre på hverken Daniel eller andre barn, eller dyr. Vi har meldt fra til politiet og fått beskjed om å ta nummeret på bilene og de skal ta en kontroll også. Vi har også gått til kommunen for å høre med støtte om fartsdumper. Det ble avslått - kommunen hadde ikke penger. I et annet felt lenger opp er det enda verre, og de også fikk avslag. Der betalte den lokale dyrlegen prisen på de 4dumpene.
urigeller Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2007 Kan ikke skjønne hva som er vitsen med at sivilbefolkningen skal ta nummeret på biler som bryter fartsgrensen. Det holder ikke akkurat i en rettssak... Vi har også kontaktet politiet, de har hatt 1 kontroll her. Kommunen lover fartsdempere, men det tar tid. Må vedtas politisk, må vite... Har også vært i lokalavisen om dette (på førstesiden tilogmed), men det hjelper heller ikke. Blir så frustrert over råkjøringen, føler at det går utover livskvaliteten!
nickoline og supermann Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 den første er jo helt klart værtst........ det pga at det er boligfelt hvor barn og andre ferdes........... lover er lover og til for å holdes, men jeg harn nok kjørt i 120 på motorveien, Men 60 i 30. Nei aldri i verden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå