Gå til innhold

Ingen fosterlyd i uke 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går (vikar) og han påstod at det ikke var store vitsen i å høre etter fosterlyd før uke 22. Jeg syntes dette hørtes veldig rart ut, da jordmor fant den uten problem i uke 15 og legevakten nå igjen før helgen. Og ganske riktig, han fant ingen lyd. Der og da tenkte jeg bare at det var han som ikke var så dreven, men nå har jeg begynt å bekymre meg litt.. noen som kan berolige meg som heller ikke har hørt fosterlyd så langt på vei? Er slank forresten(leste et sted at det kunne ha betydning)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Tror ikke du trenger å bekymre deg.....var hos turnuskandidat for litt siden. Hun hørte ikke hjertelyden, men i dag var jeg hos jordmor og der fikk vi høre den. Den var svak, men vi hørte den. Jeg er i uke 17, er litt overvektig.....men stillingen til fosteret har også betydning. Jordmor sa at det slettes ikke var sikkert at hun kunne høre hjertelyden og jeg måtte ikke bekymre meg hvis vi ikke kunne høre den....så det er vel ikke helt uvanlig at man ikke kan høre den.

Det får sikkert bra......slapp av...

klem

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Tror ikke du skal uroe deg. Min svigerinne er nesten ferdig utdannet jordmor (ferdig til jul), og hun klarte ikke å finne hjertelyden hos meg (er i uke23). Hun sier at det er veldig vanskelig, før det begynner å bli skikkelig trangt for babyen pga at man skal lytte på babyens rygg, og når det er så stor plass så spretter babyen rundt der inne og hun kan ikke kjenne det fysisk utenpå magen hvor ryggen er. Men med masse trening så klarer jordmødrene å finne den lettere :)

Husker da jeg lå å skulle føde datteren min, så hadde jeg også en jordmor student inne hos meg. Heller ikke hun klarte å finne fosterlyden. Så det er visst ikke så lett :)

Skrevet

Kan hende at morkaka di ligger foran og da er det jo vanskligere og finne hjertelyden på noen.

Ho jordmor finner det sikkert...........

Jeg selv har valgt og gå kun til jordmor på kontroller, for de er utdannet til dette og jobber kun med dette. Er jo dems spesialområde, leger har liksom ikke den dreisen på det......

For i mitt forrige svangerskap så delte jeg det 50-50, men timene ga meg ingenting iforhold til når jeg var ho jordmor.

Så stol på ho du, og hvis ikke ho finner noe nå..........så gjør ho noe med det. Ikke bare lar deg gå videre liksom!

Skrevet

Min lege leter ikke etter forsterlyd før uke 20. Ikke sikkert å høre noe før den tid, og hvis han prøver og ikke finner den, blir mor bare bekymret. Skjønner egentlig poenget. Prøv å ikke tenk så mye på det, alt er sikkert i skjønneste orden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...