stinemor87 Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er ei jente på 20 år som er det man kalle klar som et egg, hvis man tenker utenom utdanning, boforhold, økonomi og "fordommer" osv.. Jeg går på påbygging nå fordi jeg har kanskje lyst til å studere, så jeg kommer nok uansett til å vente med planene til våren. Men hvordan fungerer det om man studerer og kanskje ikke har så veldig bra økonomi. Samboeren er 29 og går andre år på bachelorgrad. Han er kanskje ikke helt klar enda, men som sagt vil jeg vente litt til også. Man har jo også de som sier at jeg er for ung til å få barn enda, og utdanningen er viktig og alt det der, men jeg er ikke enig med dem, alikevel tenker jeg konstant på hva andre mener. Er det noen som kanskje har det på samme måte som meg.. Hadde vært fint å bli kjent med noen som man kunne snakke med dette om.. Har mer på hjertet også, men er så vansklig å definere det, men kan gjerne diskutere litt om ting når man får satt ord på det.. Ei som synes ventetia er lang..
Venter på 3_de spire Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Heisann!! Kjenner meg godt igjen i det du sier! Jeg var 21år da vi fikk førstemann, gikk andreåret på en Bachelorutdanning. Studerte hjemmefra etterpå. Fikk andremann også mens jeg studerte. Har til tider vært knapt økonomisk med to små og en inntekt. Men har ikke angret et sekund. Var hjemmeværende til de var 3 og 4,5år, og hadde ikke byttet bort dette for alt gull i verden!!
AO3 Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Sjekk ordentlig hvilke regler Lånekassen har når det gjelder rett til stipend når man får barn. Jeg kjenner ikke reglene selv, men sjekk opp det i forhold til at du går påbygging nå. Rekker du å begynne å studere først? Finn ut nøyaktig hvordan det fungerer, det er nok av dem som har gått på en smell pga Lånekassens regler. Generelt vil jeg si at du er ung, og har tiden foran deg, men samtidig synes jeg ikke du skal bry deg om hva folk sier! Det er hva du og samoberen din mener som er viktig. Det er mange som har barn og studerer og synes det fungerer kjempefint, men det er greit å finne ut på forhånd noenlunde hvordan man vil komme ut økonomisk.
stinemor87 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har snakket med tanta mi som fikk barn for noen år siden mens hun studerte på høyskole, for det blir jo isåfall under høyskolestudier jeg kanskje får barn. Men det økonomiske synes jeg det er ganske viktig å ha kontroll på når man ikke bare har seg selv å tenke på. Men jeg må nok bare ta det som det kommer når jeg er ferdig dette året her tenker jeg. Får litt tid å tenke på nå da.
stinemor87 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Så koselig.. Skulle nok ha fått det til, men jeg vil ihvertfall ha kommet igang med studiene på høyskole/universitet før jeg begynner å planlegge noe. Sitter jo å ser på barnimagen og diverse andre sider, føler meg helt tullete.. Men sånn er det når man lengter.. Samboeren får få litt tid til å tenke og bli klar også iløpet av året. Men men.. hehe
AO3 Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 En annen ting er at det er stor forskjell fra studium til studium hvor lett det er å studere mens man har små barn. Noen studier er vanskelige, pga mye obligatorisk praksis, svært mye lesing og slike ting. Andre studier derimot kan være lettere å kombinere med små barn enn en vanlig jobb, fordi du kan legge opp dagen din selv.
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Story of my life. Bare at jeg er 18 og har vært verpesyk i noen år nå. Høres rart ut, men er sant
stinemor87 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2007 hehe, sånn som meg det. Mange som ikke skjønner at vi unge kan ha så lyst på unger så tidlig, men folk er da forskjellige. Jeg har stor forståelse jeg for at mange ønsker å vente. Jeg har alltid vært bestemt på at jeg skal fullføre utdannelsen min og etablere meg før jeg får barn, men jeg får se hva jeg skal gjøre til høsten. Begynner jeg å jobbe istedetfor å studere, blir det nok prøving om ca ett år eller kanskje to, for samboern vil vente litt før vi starter. Men jeg får vel vente, og finne ut hva jeg vil først. en ting er ihvertfall sikkert, jeg vil ha baby.. Føler meg så klar for det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå