Tråle i Trøbbel Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har mottatt OS, utvidet barnetrygd og bostøtte i 2år. Nå har jeg ednelig fått jobb (Hurra!!). OS forsvinner og jeg beholder den ekstra barnetrygden. Men hva skjer med bostøtten...Mister jeg den med en gang, eller beregner de etter lønn fra i fjor? Kommer antagelig til å ha en årslønn på ca 250 000. Hva med stønad til barnetilsyn...Jeg tjener jo godt under 6G (som er vilkår for å få stønad til barnetilsyn). Blir denne redusert eller vil jeg fortsatt få dekket 64%? Det er så deilig å ha fått jobb...skal begynne 1. nov og kan nesten ikke vente!!!
Leeloo76 Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Er ikke 100% sikker på hvordan reglene er etter at de har gått over fra å beregne bostøtta kvartalsvis til månedlig, men det er jo ikke lenge siden de innførte reglen om at man ikke trenger å melde inntektsoppgang. På den annen side er jo litt av poenget med omleggingen at man skal få støtten når man faktisk trenger den, så jeg ville sjekket med boligkontoret. Jeg fikk innvilget dagpenger nettopp og gikk fra 1900 i bostøtte til 242 (har ikke oppgitt endring i inntekt, men de innhenter jo info fra NAV), så det kan hende de setter ned bostøtten med en gang. Når det gjelder tilsyn vil jeg tro du får beholde stønaden, muligens noe redusert.
Leeloo76 Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Kom på at stønad til barnetilsyn vel "spiser" av OS perioden, så hvis du tenkte å ha resten av OS perioden i bakhånd burde du stoppe tilsynsstønaden (men dobbeltsjekk dette med NAV, har bare infoen fra disse sidene).
Tråle i Trøbbel Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for svar:-) Jeg har surfet gjennom sidene til nav og husbanken flere ganger uten å finne konkret info. Blir spennende å høre hva som skjer når jeg skal på møte der neste uke. Er jo litt greit å vite hvordan økonomien ser ut fremover...men en ting er sikkert og det er at med full jobb så blir den definitivt bedre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå