Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Er så lei av dette med at man må følge med spark og si fra hvis det ikke er bra med liv osv. Hvordan kan man vite det? Føler jeg blir helt sinnsyk av å tenke på det hele tiden, blir ikke bedre av at jeg er sykemeldt og ikke har så mye å gjøre annet enn å tenke og bekymre meg... Syns babyen beveger seg lite og det er veldig "mildt", få harde spark. Blitt mer "forsiktig" i det siste. Syns og det er veldig sporadisk, noen spark her og der men sjelden lenge om gangen. Men det går veldig opp og ned, noen dager er det mye mer liv, og jeg kjenner det hver dag. Var på UL for to uker siden og alt så bra ut, så, men blir stressa likevel..Føler jeg har ringt altfor mye til både jordmor og føden de siste ukene og vil ikke mase med stresset mitt... Hvor mye beveger babyene deres seg da? Jeg er 32 uker forresten.
2 prinser og en prinsesse Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 er i uke 32 selv.. d kan ha mye me att barnet liger med rygen til eller noe.. har merka mindre spark i d siste sjøll.. men bekjymrer meg ikkje så lenge eg kjene liv fra han.. ingen dager er like.. sån er d for barnet og deg selv...
hege76 Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har det på akkurat samme måte. Er nå i uke 35, og syns det er veldig lite liv. Kjenner litt hver dag, men det er veldig vagt og mildt. Kjenner han snur seg, men det er sjeldent spark. Hadde forventet mye mer kraft nå siden han er større og sterkere. I stad lå jeg lenge på rygg og dylta mye på ham, men fikk ikke noe respons. Ble kjemperedd!!! Men plutselig kjente jeg et lite dult tilbake. Skal på kontroll til jordmor til fredag.
Valentine nr2 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Det er egentlig ikke antall spark som er mest viktig, men at ungen beveger seg. Jeg er i uke 38 nå og hvis ungen sparker så gjør det nærmest vondt. Det er veldig trangt. Men derimot så driver den på å presser mye, har da følelsen av at magen spreger og jeg kan kjenne noe hardt. Slik har det vært lenge. Hikking er også livstegn, da er det akkurat som om ungen hopper rytmisk. Litt komisk! Etter uke 28 (tror jeg) har ungen begynt å utvikle et søvnmønster. Så at du ikke kjenner liv hele tiden er riktig. Du bør notere deg tidene på dagen den er mest rolig, så ser du etterhvert rytmen til barnet. Jo mer du beveger deg, jo mer rolig vil barnet også være. Dette fordi den blir bysset i søvn av dine bevegelser. Hos meg er det ofte mer aktivitet etter at jeg har spist og på kvelden når jeg setter meg ned å slapper av. Men om natten er den heldigvis rolig, så jeg får sove. En ting som du burde kunne gjøre hvis du er engstelig er å dytte på ungen, slik at du får respons. Da vet du at det er liv. Kanskje faren kan prøve å legge øre mot magen, det kan være han hører hjerte! Men dette kommer helt ann på hvordan ungen ligger. Det er veldig slitsomt å være så engstelig som du tydeligvis er. Har de sett at alt er bra, så er det sannsynligvis riktig. Prøv å finn et par "triks" som du kan bruke for å få kontakt med barnet. Men husk at alle bevegelser, store eller små er tegn på at barnet lever og så lenge magen din vokser så er alt bra. Håper dette hjelper deg litt ;-)
LiKr Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes også dette er vanskelig - er i uke 33, og synes ikke jeg klarer å finne så mye "mønster" mtp liv. Kun at det ofte er litt mer liv på kvelden.... Men kan være veldig opp og ned hvor mye jeg kjenner. Å dulte til babyen fungerer ikke hos meg - hun svarer stort sett aldri tilbake på det... Men har vært på grundig ul (sist fredag pga lavt symfysemål) og alt var normalt, så tror ikke vi har såå mye å bekymre oss over egentlig... Så lenge man kjenner litt liv hver dag er det som regel normalt (sa jordmødrene på sykehuset). Og så lenge det har vært varierende med bevegelse og fortsatt er det, er det nok bra. Verre hvis du har hatt en svært aktiv baby og kjent myye bevegelse over lengre tid, og nå nesten ikke kjenner noe.... Jeg kjenner heller ikke de sterke sparka - mer bevegelse bare
Bdancer Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 min baby har også roet seg i det siste. det er mer "snu-bevegelser" enn spark nå. antageligvis fordi det begynner å bli mindre plass nå (er i uke 33). Jeg pleier bare å tenke på om jeg har kjent liv - uansett hvor mye... at jeg bare kjenner det av og til i løpet av dagen. Fyller ut "tell trivselen-skjema" på kvelden, og da ligger jeg alltid innenfor en halvtime, som regel rundt 10 min.
Pipolinchen & Amalie Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 hei.jer er uke 40+1...og det er helt normal at de sparkene blir mindre til slutte nger blir nok større ja men har jo mindre plass så den prsser seg bare utover. Og jo mer du bekymmra deg jo mindre beveger seg ungen din..hadde samme problem og måtte opp til fødseln hvor alt var bare bra. Så ikke stress deg for mye ikke bra for ungen din. Lykke tik videre
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Hei. Må bare berolige deg med at min eldste gutt var så rolig i magen at jeg to ganger var på sykehuset på kveld/natt for å sjekke at at alt var OK. (selvfølgelig bevega han seg masse med en gang vi kom på sykehuset, den luringen Mens nummer to, og den som er i magen nå, har vært veldig livlige absolutt hele tiden. Så det varierer, hvis du føler deg usikker så bare "mas" på sykehuset og få ekstra kontroller, det er viktig at du føler deg trygg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå