noralill Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 I morgen skal jeg egentlig i begravelse - min søsters svigerfar. Det er ca 2,5 time hjemmenfra og mensterminen min sier 13 okt. Ul sier 22. Veldig usikker på om jeg skal ta sjansen på den turen - ikke minst fordi jeg har Gruppe B streptokokker og sykehuset på hjemstedet har lagt opp til behnadlingsopplegg for fødsel... Noen synspkt?
Micha.. Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 jeg har også gbs, og hadde det også i forrige svangerskap. følte meg da helt fin i formen og jeg og sambo skulle ta en tur på hytten i Hemsedal (vi bor i Bergen) og det tar ca 4 timer. Når vi skulle hjem igjen på søndagen begynnte riene i bilen og der satt jeg 4 timer fra sykehuset...ikke så gøy... da vi kom fram var det for seint å stoppe riene og Amelia ble født neste dag, i uke 30.. Jeg skal iallefall ikke legge ut på noen lengre turer igjen og skjønner GODT at du er skeptisk!
noralill Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2007 Takk for svar - skrev ikke i innlegget at vi har mistet 3 siden vi fikk ei jente for 4 år siden. To tidlige aborter og en i uke 18/19 forårsaket av GBS - Så jeg er litt stressa pga dette...
Micha.. Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 det var leit å høre.. ikke noe gøy med denne gbs driten... du blir vel fulgt nøye opp nå da? har du hatt mye problemer i dette svangerskapet?
noralill Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2007 Egentlig ikke mye problemer - men engstelsen har vært der og legen har fulgt det opp ved å teste og behandle med appocillin. Sist så gikk infeksjonen opp i livmoren og gjorde at fosterhinna brast så altfor tidlig... Jeg har denne gangen gått på 4 pennicillin kurer og spiser nå tabletter igjen og det skal jeg gjøre fram til fødsel. Jeg skal også få antibiotika intravenøst når jeg går i fødsel... Mye frem og tilbake men det er dette de nå er enige om...
Micha.. Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 utrolig hvor forskjellig det er fra sykehus tl sykehus hvordan de velger å behandle.. jeg har vært inn og ut av sykehuset siden uke 24 med sterke kynnere og nedpress, men hver gang har de bare konstantert at siden det ikke har hatt neon effekt på livmorhalsen så vlle de ikke gi meg noe antibiotika, men i går var jeg der igjen og da var livmorhalsen blitt myk, men likevel, ingen antibiotika. har blitt enige om at jeg skal få det under fødselen som de ikke vil prøve å stoppe hvis jeg holder til etter uke 31... frustrerende skjedde jo nesten det samme med meg som med deg, infeksjonen steg oppover, men med meg var det i uke 30 heldigvis.. merket du at noe var på vei til å skje da det skjedde med deg?
noralill Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2007 Ja - når vi mistet i fjor var det MYE utflod i tiden før og litt klumper i det. Var hos jordmor mandag den samme uka og fikk beskjed om at alt sånn var normalt. På tirsdag kveld blødde jeg og da fikk jeg beskjed om at det var morkaka som lå litt langt ned og at det var babyen som sparket på den som forårsaket blødningen... Dro hjem med godt mot, men torsdag formiddag gikk vannet. Babyen hadde det fint, men det var for lite vann igjen slik at vi måtte avslutte livet hennes og bli satt igang med fødsel... Beklager om det støter noen, men det var det som skjedde. Nå er jeg mest int. i at ting skjer snart så vi ser at alt er OK denne gangen...
noralill Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2007 Dytter denne opp siden jeg var borte så lenge i går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå