Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere tolket denne oppgaveteksten?

Hvilke sentrale didaktiske valg står du som lærer overfor i samfunnsfag og hvilke konsekvenser kan de ulike valgene få for elevene?

Begynte å skrive litt, men ble plutselig litt usikker på om jeg har missforstått helt her. Kan spørre noen medstudenter når jeg møter de neste uke også, men tar nå sjangsen på å spørre her også først :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjernen min er helt kaputt for tiden...

Etter å ha jobbet i 6 år syns jeg sånne teoretiske spørsmål blir vanskelig å svare på. ;-)

Hvordan har du tenkt da?

Samfunnsfag som i historie, geografi og samfunnskunnskap?

Skrevet

Ja, som i det.

Jeg tenkte mest på undervisningsmetoder, holdningen man selv har og at man må tenke på hvilke typer elever man har slik at man ikke begynner med f.eks "Vi i Norge" holdning dersom halve klassen er fra Somalia bare for å ta et litt søkt eksempel. Men så fikk jeg veldig følelsen av at jeg er på helt galt sted, altså har galt utgangspunkt. Fatter ikke hvorfor de må ha så dumme formuleringer ;-( Skal bli godt å bli ferdig ja!

Skrevet

Jeg hadde garantert strøket i teorien i dag... :-/

Fikk laud den gangen jeg tok ped da, så det er der jo et sted :-)

Vil tro du er på rett vei.

Skrevet

Får håpe det, men tror jeg legger denn på is litt likevel akkurat nå, så snakker jeg med medstudentene mine neste uke. Da er det seminar, skal bli rart å reise bort fra hele familien i 1,5 døgn, men litt godt også, ser veldig frem til en hel natts søvn, hehe...

Skrevet

Det vil jeg tro... ;-)

Tar minstemann flaske da? Jeg hadde nok ikke fått sove uansett - he he. Gruble, gruble.

Skrevet

Hehe... Nei, det gjør han ikke, men nå må han bare. Dvs, han tar den når han sover, så alternativt må min mann bare sette på en vibrerende vekkerklokke og lage klar maten FØR ungen burde være sulten om natten og så gitt mat, på dagtid skal han nok klare å lokke det i ham. Min erfaring er at babyene tar flaske når de er sulten nok, men har ikke orket å tvinge dette igjennom når jeg er tilgjengelig likevel, men nå blir det anderledes, om 2 uker er jeg igang med 3 ukers praksis og da må mini bare ta flaske om han vil eller ei, eller kopp. Og ja, jeg kommer nok til å sove utmerket, er veldig flink til å skyve problemer vekk om jeg må ;-) Eneste som evt kan holde meg våken/vekke meg, må være melkespreng,hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...