Gå til innhold

Noen med gode tips mot denne kvalmen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal snart! Til å begynne med, var jeg stort sett bare kvalm på kvelden, men nå er det hele døgnet. Får ikke gjort noe konstruktivt, ligger bare i fosterstilling på sofaen med bøtta klar...

Er det noen som vet om noe en kan ta som hjelper? Noen gode kjerringråd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg var det å spise ofte, ikke bli sulten for da ble det 10 ganger værre. Og jeg levde på tyrkisk pepper!

Skrevet

Ja, har oppdaget det selv. Syns jeg spiser hele tiden... :)

Skrevet

Cola hjalp meg i første svangerskap. Levde på cola føltes det som. Vanlig te kunne jeg drikke, da hente det jeg fikk i meg en kjeks også. I dette svangerskapet er jeg ikke så kvalm som i forrige, men nå er det farris som hjelper.

Skrevet

Hei! Jeg var kvalm en god stund, og prøvde mye rart - og mye hjalp i perioder. Men det som faktsik gjør det største utslaget hos meg, er hvor uthvilt jeg er. Legger jeg meg for sent, sover dårlig eller står opp for tidlig (evt blir forstyrret i søvnen) er formen merkbart dårligere med en gang. For øvrig har jeg følgende liste:

- seabands (sånne du har rundt håndleddet, kjøpes på apotek)

- grønne epler

- ingefærøl

- salt lakris

Som noen sa ovenfor her: viktig å ikke bli for sulten. Og så er det enda en ting som hjelp for meg: drikke sting med kullsyre, for så å få rapet opp luften....beklager, vet det er litt ekkelt, men det virket som det å få opp luft lettet veldig på det som forårsaket kvalmen :)

Ellers har jeg hørt at ingefærkapsler skal være bra, eller vann med ingefærbiter i/rå ingefær i alle fasonger. Det har jeg ikke prøvd selv.

Skrevet

Hei. føler med deg. er i uke 19 og spyr fortsatt. var sånn med førstemann også. Jeg har prøvd noe som heter seaband.Det er som noen armbånd med en kule på som skal stimulere punkt på håndleddet. Der hjelper noe. tar toppene.Kjøpte de på apoteket eller helsekost. Ellers vet jeg at noen leger skriver ut resept på kvalmestillende som afipran. men da kan man ikke være i slutten av svangerskapet og man skal være veldig plaga.

God bedring

Skrevet

Takk for flere tips! Da bærer det på apoteket i morra for å kjøpe sånne seabands i hvertfall, og så får jeg prøve det andre også.

Helt forferdelig å gå sånn hele tida...

Skrevet

Huff, føler med deg. Det som hjalp best var iskaldt vann og nok hvile. Lykke til stakkars deg!

Skrevet

sug på sitron og/eller appelsin.. døyver kvalmen litt..

Skrevet

Akupunktur hjalp meg første ganen, denne gangen måtte jeg ty til homeopati. Og det tok knekken på det. Prøvde alt mulig av kjerringråd men ingenting var noe for meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...