Gå til innhold

Hjelp meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk valp for ei uke siden. Har vært avtalt at vi skulle ha henne fra før hun ble født. Vi har vært veldig intresert og hilst masse på henne.

Men nå til problemet.. Jeg takler henne ikke.. Jeg klarer ikke å ha en hund til.. Hun skriker i buret hele natta, driter og pisser inne. Samboer "klarer ikke" å ta det opp. så jeg må gjøre det hele tiden. Kjenner jeg blir kvalm bare av å snakke om det. Vi har henne på forvert avtale. Sånn at oppdretter skal ha et kull på henne innen 3 år. Jeg føler meg så dum.. Vi trodde jo ikke at vi skulle bli gravid så fort.. Jeg er så trøtt, sliten og kvalm hele tiden. Jeg har ikke energi til å ta meg av henne. Jeg har mest lyst til å rømme. Jeg vurderer å ringe oppdretter å spørre om hun kan finne noen andre. Jeg klarer ikke mer! Men jeg aner ikke hva jeg skal si.. Aner jo ikke hvordan det blir med pengene.. Vi betalte jo tross alt 9000 for henne. Hadde det ikke vært forvertavtale så kunne jo jeg ha solgt henne selv, om oppdretter ikke ville tilbakebetale meg pengene. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. Kan noen være så snill og hjelpe meg? Noen som har vært borti det her før? Kjenner at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten heller.. tenker hele tiden på hvor mye jobb det blir.

HUFF.... Nå gråter jeg også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia. forstår deg veldig godt at det er tungt når du er gravid, men det er jo normalt det du skriver når dere har skaffet dere valp, og det visste dere vell. å ha valp er travlere enn å ha en baby. kjøpte selv en boxer tispe for 2 år siden, men jeg var fast bestemt med do trening fra begynnelsen og hun ble fort do trent. jeg tror dere klarer dette så lenge du går inn for det. jeg kan jo gi dere noe tips. .

men en gang valpen har stått opp, spist,drukket,lekt osv ut på do med en gang, når valpen tisser sier du orde tisser og skrøyter, de lærer veldig fort. valpen er som barna, de gjemmer seg når de skal drite, ser du dette så er det rett ut på plenen å skrøyter av valpen. også vist valpen beg å gå rundt i sirkel, det betyr do. ut med en gang. men det er veldig travelt, små valper veldig små blærer;)

det med skriking om nettene, ha en liten seng på soverommet, ikke la noe ligge løst på gulvet for de klarer ikke å holde seg om nettene. jeg stod opp å gikk på do med henne. men å ligge i ett bur de første nettene er veldig skremmene, vår fikk ligge i sengen ved fotenden helt til hun ble trygg på det nye hjemmet, ca 1 uke, så såv hun i egen seng ved siden av. dere må bare være bestemte.

men vist du ikke klarer dette så ville jeg snakket med oppretter, men dere burde jo visst at det er ett stort ansvar å skaffe seg valp, og når en møter motstand kan en jo ikke bare kvitte seg med dyret. det er min mening.

men dette må dere bestemme selv. jeg vet ikke at jeg har hund nå, hun er trent godt opp slik jeg vil ha min hund, veldig lyden, men i tillegg har vi hunde garde ute, hjelper veldig.

men legg litt trening i henne, ikke lenge før dere har en do ren hund inne;)

lykke til;)

Skrevet

Hei førstegangsmamma;) *40*uker

Takk for svar. Jeg er fullt klar over dette. Vi har en border collie fra før. Hun var 100 ganger mer krevende en denne valpen. Vi bruker henne til lydighets konkuranser osv. Vi trenger ikke å bruke bånd på henne engang. Bruker ikke bur på henne.

Det med do treningen gjør vi som du beskriver, det samme gjorde vi med den andre hunden vi har. Det er bare det at jeg ikke takler den nye. Syns det er helt forferdelig at det ble slik. Jeg er veldig glad i dyr!

Derfor mener jeg at det burde bli bedre for den lille at hun får et annet hjem, der dem klarer å ta seg av henne og at hun får den oppmerksomheten hun trenger.. eller? Jeg er så fortvila. føler meg skikkelig dum. Skulle jo aldri ha gjort dette da jeg følte meg usikker på det... huff.. Men hva skal jeg si til oppdretter??..

Skrevet

åå men da er det noe annet;) du kan forklare det slik det er, at du er blitt gravid, er i skikkelig dårlig form, orker ingenting, vil såve å slappe av osv. . kan jo legge på mye mer da;) hehe

hadde jneg vært oppdretter hadde jeg satt velsig pris på at du ringte å forklarte situasjonen. kan jo skje hvem som helst;) for du kan jo om hund og vet hva ansvaret er, ikke bekymre deg det ordner seg nok;)

Skrevet

Ja det er akkurat det.. Vi kan jo om hund og vi vet ansvaret. Jeg var helt klar over hvordan de første mnd kom til å bli. (en hund er ikke slik du vil ha den før den er ihvertfall 2 år).

Derfor føler jeg meg ekstra dum. Men det jeg ikke visste var jo at jeg ble gravid. Vi hadde jo prøvd i nesten 2 år. så vi trodde ikke at det kom til å skje uten hjelp. Og ikke kunne jeg vite hvordan det var å være gravid da jeg aldri har vært det før.. huff..Jeg skal snakke med samboer da han kommer hjem fra jobb. men om jeg må levere hunden igjen.. da må jeg jo få pengene tilbake?? for hun selger jo hunden på nytt igjen..

Skrevet

ja snakk med din samboer, jeg trur du får pengene igjen av valpen, visst det skulle vise seg å være en sur oppdretter kan du kanskje selge den selv. men jeg vet at i noen kontrakter så står det at visst eier ikke kan ta vare på valpen eller må selge eller gi den fra seg av en eller annen grunn så har oppdretter krav på å få valpen tilbake uten å betale mellomlegget. men håper det går greit for dere da;) ingen kan jo forutsi at du akulle bli gravid akkuart nå siden dere har prøvet så lenge. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...