Gå til innhold

Han hopper ut av sengen utallige ganger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen talte jeg 16 ganger ( !) før han sovnet. Det som er det rette å gjøre er vel bare å legge han igjen, gang på gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må bare holde ut. Lurt egentlig å skrive ned hvor mange ganger han går ut av senga eller rommet, for da kan du følge med når det begynner å bedre seg :)

Guttungen bruker ennå sprinkelsenga si, men skal kjøpe en "voksen" seng til han til neste år, og da skal jeg virkelig følge med hvor lenge han vil holde å slik.

Skrevet

Uff , det der kjenner jeg igjen ;-)

Var oppimot 30 ganger på enkelte kvelder ...bare å holde ut !

Trøst ; det gir seg !!!

Skrevet

For oss hjalp det ikke før det ble naturlig for ham å slutte å sove på dagen. Nå er han stuptrøtt ved sengetid, og kommer ut max en eller to ganger før han har sovnet.

Før så la jeg merke til at han, etter å ha kommet ut utallige ganger, sovnet omtrent på samme tid hver kveld.. ca 2 timer etter leggetid.

Han er jo litt for liten til å "holde sengen" når han egentlig ikke er trøtt, han kunne lukke øynene å prøve å sove, men etter en stund kom han jo ut likevel.

Skrevet

Hei, vi hadde samme problem. Endte med at vi monterte vognselene i senga og sa at hvis han ikke lå i ro tok vi de på. Måtte bruke de av og til, men tok de av når han roet seg. Holdt på med dette en god stund, men nå ligger han fint i senga si:) Ble uansett mer behagelig for oss i den perioden også for så lenge han hadde selene på behøvde vi ikke legge han tilbake hele tiden. Men hvis du velger å bruke seler, følg med så han ikke hopper ut av senga med selene på.

Skrevet

Noen ganger står jeg utenfor døra og holder den igjen som om den var låst. Når hun kommer og er på vei ut sier jeg at hun må gå og legge seg (da vet hun at jeg står utenfor og hun er ikke alene og innelåst) Noen ganger hjelper det, men det har også henst at hun har sovnet på gulvet innenfor døren :-)

Ellers bærer jeg henne i seng om og om igjen opptil et par timer. Ikke alltid like lett å få det til om jeg må bære på vår 6 uker gamle baby i tillegg, så derfor har jeg prøvd dette med å stenge døren.

Nå prøver vi å kutte ut dagsovingen og nå sovner hun mye raskere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...