olebrum78 Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Har dere brukt garnet Artic? Eller er fritidsgarn bedre??? Hvilken temperatur har dere vaskemaskina på, hvilken sentrifugehastighet og grønnsåpe eller vaskepulver? Blir veldig glad for svar, tenkte prøve meg på tova tøffler....
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har vært kjempefornøyd med artic. Tovet i maskinen på 60 grader med grønnsåpe og et par jeans.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Artic fungerer bra, men loer fryktelig mye, så husk å tømme vaskemaskinens lofilter etter hver toving, ellers kan det gå tett, og maskinen gå varm/slutte å tømme vannet....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har brukt fritidsgarn. Lagt det litt i grønnsåpevann først, stappa alt i maskina (med såpevannet) + et lite håndkle. Vasket på 60 grader. Blir supert! PS. Håndkleet har en tendens til å se ille ut etterhvert, så jeg har donert et lite ett til dette formålet.
Piamin Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Fritidsgarn! Jeg bruker det hele tiden og tover i maskinen på 60 grader med milo! Supert resultat og jeg produserer tøfler som hakka møkk Fritidsgarn koster 19 kr nøstet der jeg kjøper og det er mange fine farger! Aldri prøvd artic...
FruDart Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Du kan legge plagget som skal toves i en vaskepose eller et gammelt putetrekk. Da slipper du alt loet i filteret ;-)
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Jeg bruker alltid to tråder Pt2 når jeg skal tove. De har enormt mange farger å velge mellom, samt at det er noe tettere spunnet slik at resulatet blir mere fast. Har også forsøkt alpakka, men dette tovet noe enormt. Skikkelig mykt og fint, men vottene jeg prøvde meg på tovet seg sammen og var umulig å få "åpnet" igjen. Lykke til!
liljeblomst Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 hei,til deg som strikker tovede votter, du må huske å ligge en plastpose/ noe plastlignende inni votten og spesielt i fingrene og tommelen før du putter det i vaskemaskina, da tover ikke vottene seg sammen.. et lite tips..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå