Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #1 Skrevet 10. oktober 2007 Orker bare ikke... Er så mye oppoverbakker her.. Vogna er så tung.. Skal kjøpe ny.. men jeg orker ikke... Leker masse med henne da.. Virker ikke som hun lider noen nød.. Men når vi først går tur så går vi jo lenge.. men jeg bare er så giddalaus.. Er ikke deprimert om dere lurer på det.. er bare sliten.. selv om hun ikke er en slitsom jente.. Har ingen til å sitte barnevakt osv så jeg får aldri fått litt alenetid som jeg tror jeg kunne trengt... Kjenner heller ingen med barn eller noen her.. ønsker meg egentlig venninner
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #2 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er ikke så flik til å gå tur jeg heller. min samb. er sykemeldt og orker ikke å gå turer. Jeg synes det er så kjedelig å gå tur alene. må ha mål og mening for turene mine liksom
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 HI her! Samme her, jeg går ikke bare for morro skyld Hadde jeg hatt venninner med barn hadde jeg vel gått litt mer, men det har jeg ikke. Ser folk her inne snakker om flere turer daglig? Syns det er litt rart, jeg
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er også sånn, jeg er så sliten at jeg ikke orker egentlig. Men eneste måten å få jenta mi til å sove på, er å gå tur..så sånn er det, hehe. Jeg har tatt blodprøver for å se om det er noen verdier som er for lave, men ikke fått svar på de, og det er 1 mnd siden jeg tok de. Så nå får det bare være..irriterende!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #5 Skrevet 10. oktober 2007 Både jenta di og du har godt av frisk luft. Mosjon og luft er jo med på å bedre formen:) Kan jo få en trillepike også da...så får du slappet av et par timer.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #6 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg går helle ikke så mye tur, orker liksom ikke å gå tur, for å gå tur(bor å øverst med mange bakker) Skulle ønske jeg hadde noen å trille med, hadde nok kommet oss mer ut da.. finnes det noen plass man kan søke etter trillevenn tro?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Frisk luft får de jo når de sover ute i vogn også da. Jeg orker heller ikke gå tur. Er BARE oppoverbakker her uansett! Ja tur er bra for meg, men jeg er ikke noe turmenneske. Er greit når jeg har noen å gå sammen med. Men det er så kjedelig å måtte kjøre et sted for å få gått tur. Så blir lite turgåing for oss også gitt...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg går tur hver dag. Det er litt ork å komme seg ut, men når jeg først er ute så er det kjempedeilig. Føler at jeg får mer energi. Pleier å lage meg små mål for turen. Og det som jeg syntes er best med å gå tur er at jeg får min "alenetid" snuppa koser seg i vogna og jeg kan styre som jeg vil enn så lenge..
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg skjønner deg godt jeg! her jeg bor er det også for det meste bakker, så må gå lange omveier for å slippe unna dem.. Har alltid hatet å gå i bakker (nå skal det sies at jeg har astma da, så blir ekstra tungt). Men prøver å få meg en tur til butikken/sentrum, om enn bare for et brød. Jeg må, som deg, også ha et mål med turen føler jeg.. Har du ikke mulighet til å gå litt "på tvers av bakkene" da? Sånn at det blir mest bortover? Jeg bruker mange ganger å bare gå småturer (frem til snuppa har sovnet) så snur jeg og går tilbake igjen. Planen er som regel da å få vasket klær eller gjort andre husmor-ting, men ender som regel opp med å være "for lat" og sitter heller foran tv/pc (sånn som nå ). Men vi trenger da litt avkobling vi også!! Så nyt heller tida di du!! Hvor bor du forresten....? Hvis du er i nærheten, så kunne vi jo funnet på noe, man trenger alltids nye venner
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Hei søte deg :-) Dessverre har jeg ikke mulighet til det. Vi bor på toppen av alt og det er bratt her.. Har ikke bil så får ikke kjørt noe sted.. Er også nerveskadet som følge av epiduralpunksjon. Det er veldig trist, men hun sover vel godt nok i vogna ute og når vi er på tur :-)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Dette har ikke noe m hovedtema å gjøre, men lurte litt på d der m nerveskadet etter epiduralpunksjon.. Hvordan kjennes d/ble d oppdaget? Jeg skal til MR nå grunnet mye sterke smerter der jeg fikk epiduralen, og legen mente d var lite bevegelighet i området...
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Uff, hørtes liksom ikke helt greit ut det der:( Jaja, jeg bor i Rogaland, så si ifra om du bor der så kan jo jeg komme til deg, jeg har bil
babyandme Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Må innrømme at jeg går heller ikke tur hver eneste dag, selv om det er veldig sunt! Noen dager er man bare ikke helt i form. Men synes det er viktig at gutten min får frisk luft hver dag, så jeg pleier å kle på han og legge ham ut i vogna slik at han kan få sove litt ute i frisk luft.. Så det kan jo være et alternativ kanskje?
Suturtang Skrevet 10. oktober 2007 #14 Skrevet 10. oktober 2007 jeg liker heller ikke å gå tur,men jeg MÅ slanke bort 15 kilo!og det hjelper vel?Eller?
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 Hei, jeg er heller ikke flink å gå bare for å gå. Bor også øverst i boligfeltet og pga bekkenløsning blei d lite turer etter fødsel. Nå har ting begynt å stabilisere seg og jeg har fått lyst å trene opp kroppen litt både fysisk og psykisk. Er jo ikke så disiplinert av meg, så vi har bestemt at vi skal ha en utedag/turdag hver søndag (evt lørdag om vi har andre planer søndag da). Så har vi tatt ungen med i babybjørn og gått en tur i marka her i nærområdet eller trilla tur i en fin skogsløype vi har her i byen etc. Mange plasser her som man kan kjøre og parkerer og bare trø litt i marka. Ungen storkoser seg og vi voksne føler oss skikkelig sprek og frisk selv om vi ikke har gått så innmari langt akkurat. blir jo enda koseligere om man tar med litt varm drikke på termos og no å bite i. Nå legger vi lista for hvordan ting kan bli når ungene blir eldre og mye heller kunne ha tenkt seg å sitte foran data eller tv, og lærer dem at det er mye annet som er kjekkere å gjøre. Og du, selv om du ikke har overskudd nå til å trille tur og være så fryktelig sprek så kan d jo komme etterhvert. Nå er gutten vår 8 mnd og det er egentlig den siste tiden overskuddet har kommet tilbake.
Søskendrøm<3 Skrevet 10. oktober 2007 #16 Skrevet 10. oktober 2007 Vi går tur hver dag. Er jo hjemme hele dagen :-) Ikke alltid vi går så lang tur, men går ut for å få litt luft og få brukt kroppen litt. Hvis du begynner å gå, blir det en fin vane.
MathildeC Skrevet 10. oktober 2007 #17 Skrevet 10. oktober 2007 Tror ikke jeg heller hadde gaatt masse tur hvis det var mye oppoverbakker nei.. er ikke SAA sprek... jeg gaar helst flate strekninger her jeg bor :-) Da er det kjekt! Og saa ser en litt andre folk, det er i naerheten av Stavanger saa er jo ikke landsbygda akkurat. Synes det ogsaa er hyggelig jeg. Men kjekt med andre venninner med babyer. Er det ingen aktiviteter eller aapen barnehage e.l du kan prove?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå